Gramsbergen Zaal 3 – Bruchterveld Zaal 1 7 – 6

Sporthal de Binder Gramsbergen
Maandag 19-02-2024 21:00 uur
Scheidsrechter: dhr. Van Meenen

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Martin Otter, Arno Godeke, Jarno Otter, Richard Snippe, Milan Eggengoor, Tom Odink, Bas Waterink

Coach: Klaas Pullen en Bernard Geertman

Scoreverloop: 2e min 0-1 (Arno), 3e min 0-2 (Bas), 5e min 1-2 (Gramsbergen), 15e min 2-2 (Gramsbergen), 20e min 3-2 (Gramsbergen), 23e min 3-3 (Jarno), 24e min 4-3 (Gramsbergen), 25e min 4-4 (Jarno), 27e min 5-4 (Gramsbergen), 37e min 6-4 (Gramsbergen), 40e min 7-4 (Gramsbergen), 41e 7-5 (Tom), 50e min 7-6 (Bas)

De eerste helft ging het gelijk op, de tweede helft liep Gramsbergen iets te ver weg. Dat is in het kort de weergave van onze 12de zaalwedstrijd.
Dit was er 1 om te winnen. We staan onderaan, maar met winst zouden we direct weer gelijk staan met de tegenstander van vanavond. Met een 8-tal spelers waren we goed uitgerust. En mooi nieuws, Bas kan weer mee doen. Zijn eerste zaalwedstrijd van dit seizoen. En dat ging niet onaardig. 2 lekkere doelpunten, ouderwets gefrommel en confrontaties op het randje zoals we van hem kennen.
Onder toeziend oog van oud spits Henri en zijn vrouw Marina starten we voortvarend. Vooraf benoemd en direct het advies ter harte genomen schoot Arno de eerste grote kans er deze keer wel netjes in.
2de kans, ook een goal. Gemaakt door Bas, even slepen en binnen tikken. Het gaat vaak snel in de zaal, daar deed Gramsbergen ook aan mee. Veel inspelen en doorbewegen was hun strategie. En dat bleek lastig genoeg voor ons. Zo scoren ze 3 keer op rij. Aan het eind van de eerste helft wordt er in 3 minuten om en om gescoord. Door 2 goals van Jarno, na 2 assists van Tom rusten we met een 4-4 tussenstand.
Rustig en weloverwogen opbouwen om tot kansen te komen en snel omschakelen bij bal veroveren was onze strategie. Echter pakken we te weinig ballen af om zelf om te schakelen. Gramsbergen daarentegen weet counters goed uit te spelen, maar ook goede aanvallen op te zetten. Vaak over meerdere schijven. Zo lopen ze te ver bij ons weg. Met nog 10 minuten te gaan is het verschil 3 doelpunten in hun voordeel. Tom legt nog een bal in het mandje na een fijne kapbeweging en in de laatste minuut prikt Bas er nog 1 in met z’n linker.
Erg intensieve wedstrijd met wederom geen passende beloning. Dat gaat ons binnenkort wel lukken, het gaat onze kant opvallen daar ben ik van overtuigd.

Jarno Otter