Na twee verliespartijen uit, één tegen ON, en vorige week tegen Den Ham stond vandaag eindelijk weer eens een thuiswedstrijd op het programma. Op een bijna verlaten sportpark de Noppenweide mochten wij op het hoofdveld aftrappen tegen Nieuwleusen. Na een flinke hoosbui op onze koppen tijdens de warming up, kwam tijdens de wedstrijd het zonnetje er af en toe half door. Dat was mooi, want van het denderend voetbal werd je vandaag niet warm in Bruchterveld.

Na de aftrap kwam het eerste initiatief van onze kant. Met een watervlugge voorhoede (Lotte, Mette en Inge) waren we al snel bij de Nieuwleusense goal te vinden, alwaar Nieuwleusen het niet schuwde om de corner weg te geven. Meteen de eerste corner was ook de gevaarlijkste van de wedstrijd. De corner van Inge werd verlengt door Anne en bij de tweede paal kon Iris net niet goed het hoofd erachter krijgen. Op het middenveld werden de eerste duels ook goed gewonnen. Zo werd er uiteindelijk na een aantal speldenprikjes, in de 27ste minuut ook geprofiteerd door Danique. Na balverovering op het middenveld is het Ilse die panklaar breed legt op Danique, die de bal over de keepster heen streept. Hierna gaan we nog even door in de strijd, maar stroopt het snel daarna op. Er wordt te veel afgewacht en gekeken naar wat de ander wel of niet doet. Ballen van achteruit kwamen niet meer aan het duels gingen we te laat of half in. Zodoende komt Nieuwleusen nog een paar keer zeer kansrijk voor de goal. Een harde schuiver van net buiten de zestien kon ternauwernood worden gepareerd door Lara en bij de daaropvolgende corner kon er de bal vrij binnen geschoten worden. Gelukkig stond het vizier van de Nieuwleusen speelster niet goed genoeg afgesteld. Aan de andere kant waren we ook niet compleet kansloos meer, want Nieuwleusen laat zeeën van ruimte achter hun verdediging. Met lepe steekpasses vinden we met regelmaat Inge of Lotte aan de zijkant. Uit een voorzet kan Lotte bij de tweede paal nog inschieten, maar haar inzet spat uiteen tegen de paal.
Nadat we in de rust tegen elkaar hadden gezegd dat er toch echt wat peper in de reet moest, bleek dat Nieuwleusen zich ook nog zeker niet gewonnen ging geven. Gelukkig waren we er in de tweede helft wat meer met de kop bij, want ondanks dat het erg spannend was, komt Nieuwleusen niet meer tot veel grote schietkansen. Een noemenswaardig schotje uit de tweede lijn kust de bovenkant van de kruising en een vrije bal 20 meter voor de goal maakt richting naar de verre kruising maar mist kracht en precisie om Lara echt te verassen. Toch voelt de pot wel echt enorm spannend, want Nieuwleusen is veelal op onze helft te vinden. Wat natuurlijk ook weer ruimte geeft voor de counter. Tot twee keer toe was Lotte wederom het dichtst bij. Eén inzet van grote afstand over de keepster, die wederom erg ver voor de goal staat, ploft op de lat, en een tweede kans kwam na een piekfijne dieptepass van Ellemijn. Nadat de keeper al gezien was kreeg Lotte het helaas niet meer voor elkaar om de wedstrijd in het slot te gooien.
Waar we vorige week nog aan het kortste eind trokken in een vergelijkbare pot, valt het dubbeltje nu wel deze kant op. Een wedstrijd die eindigt in 1-0, maar ook zo maar met veel meer doelpunten verschil in het voordeel van Nieuwleusen had kunnen eindigen, maar ook een gelijkspel was zeker geen gekke uitslag geweest. Met nog twee wedstrijden te gaan hebben we ons inmiddels keurig ingeparkeerd in de middenmoot. In het gatenkaas schema wat de 3de klasse-M heet, moeten we wederom twee weken wachten voor we de competitie mogen afsluiten tegen directe concurrent Heino, om vervolgens op de laatste speeldag NEO wel of niet kampioen te zien worden.