In de strijd om definitief klassenbehoud of zelfs nog een positief toetje streden de Tricolores vandaag op sportpark ‘t Twistveen tegen het plaatselijke Voorwaarts, onder leiding van de piepjonge arbiter Holterman.
De oranjehemden hielden de punten thuis op basis van een sterke eerste helft, maar op het eind was ’t nog billenknijpen.

Bruchterveld startte in dezelfde beginopstelling als vorige week toen GFC ruim werd verslagen. Maar het werd al snel duidelijk dat Voorwaarts andere koek was dan het futloze GFC.
Voorwaarts was feller, sterker in de duels, meer een team dan de Tricolores, die nauwelijks gevaarlijk konden worden in de eerste helft en verdedigend niet goed stonden.
Dat de ruststand slechts 1-0 was (doelpunt Jordy Harms) mocht een wonder worden genoemd, want de gastheren hadden meerdere goede kansen. Een halve kans voor Maxim was het enige wat er tegenover werd gesteld.

In de rust bracht Bloemendal Koen Otten en Luc Roeleveld in het veld en de het systeem van de eerste helft ging overboord. Het ging hierna een stuk beter met de Tricolores, al verdubbelden de Voorwaartsen de score nog in minuut 61 toen een schot van Bernd Bove via een verdediger over de kansloze Godeke in het net verdween. Binnen de minuut was het Roeleveld na een assist van Benjamins die de aansluiting weer wist te forceren.
Hierna was het wachten op de 2-2 die op basis van het spel in de tweede helft misschien wel terecht was geweest, maar waren de oranjehemden in de eerste helft scherper geweest in de afronding, dan was ook de inhaalrace van de tweede helft veel te laat geweest.
Diverse mogelijkheden werden er gecreëerd, de meesten voor de Tricolores, maar goals vielen er niet meer, de 2-1 stand werd ook de eindstand.
Scherper beginnen in de juiste formatie lijkt de logische conclusie na deze verloren wedstrijd.
Beste man van het veld was zonder enige twijfel arbiter S.H. Holterman. De enige man op het veld die een promotiewaardige wedstrijd speelde. Hij was continue op balhoogte waardoor er hoegenaamd geen discussies ontstonden over zijn beslissingen. In de vierde klasse een ware verademing.

Komende week gaan we een borrel drinken op Willem Alexander’s verjaardag, dus is er geen voetbal.
De week erop komt nummer twee van de ranglijst DES naar de Noppenweide.

HR

Na afloop was er weer het interview met Stephan Bloemendal, klik op deze link  https://youtu.be/zdemr93_dOM