Na de klinkende 4-1 overwinning op DKB vorige week, moesten de Tricolores deze keer uit naar laagvlieger NWVV in Nieuw-Weerdinge.
De uitslag doet vermoeden dat het een makkie was, niets was echter minder waar.

Het begin van de gasten op sportpark Nieuw-Weerdinge was spetterend, goede aanval over links, assist Niels Lubbers en Rik Lenters die zijn schot op de kruising uiteen ziet spatten.  Dat belooft wat!
Vervolgens bleek dat de gastheren beter met de veldomstandigheden om konden gaan dan de bezoekers. Een knollentuin met lang gras, daar moet je mee weten om te gaan.
In de 12e minuut een ingooi voor Bruchterveld, aldus arbiter Al Alawi uit Sneek. Een NKVV is brutaal, pakt de bal en gooit in op spits Marko Mihalj. Verwarring alom want Al Alawi is een goed gesprek begonnen met een NWVV-er en let totaal niet op en fluit dus ook niet af. Nadat Huisjes en Ros met veel moeite een doelpunt hebben voorkomen, geeft de beste man een doeltrap.
Zeldzaam vreemde actie.
Het was een wedstrijd van een zeer matig niveau, waarin het spel op en neer golfde. Het verschil in punten op de ranglijst was op het veld niet zichtbaar. Bruchterveld probeerde het spel te maken, maar VWVV was (telkens) via Mihalj zeer gevaarlijk in de omschakeling. Het was een geluk voor de Tricolores dat deze spits net even in een scoringsdipje zit en hij het vizier niet helemaal op scherp had staan.
Er ontstonden wat kansen over en weer en arbiter Alawi strooide wat met onduidelijke gele klaarten. Dat de rust met 0-0 kwam was eigenlijk een wonder. Net voor de rust kreeg Hidde Gosevoort een gele kaart na een overtreding en bal wegtrappen. Toen hij daarover nog iets zei tegen een medespeler (wat is mij niet bekend), kon hij met z’n tweede geel in de kleedkamer achterblijven.
Dan denk je dat het na de rust wel snel gebeurd zal zijn. Dat was zeker in het begin niet het geval.
Een foute inspeelbal van Strijker bracht Mihalj zomaar vrij voor Huisjes, die heldhaftig redde.
Otter moest met een blessure het veld verlaten, voor hem kwam Op de Haar.
Hij was het die de ban brak.  Zijn afstandsschot kon keeper Rick Kloppenburg niet klemmen en Rik Lenters was er als de kippen bij om in de rebound binnen te tikken.
Hierna bleef het echter billenknijpen en bleef de 1-1 in de lucht hangen. NWVV streed dapper met tien man en nam risico’s.
Luuk Benjamins (17) maakte zijn debuut toen hij moest invallen voor de geblesseerde Rob Meijerink. Hij deed dit zeer verdienstelijk, een doelpunt was hem helaas niet gegund, ondanks de kansen.
Hij leverde echter wel de assist op Niels Lubbers die in twee instanties de 0-3 eindstand aantekende. Tussen door had Lesley op de Haar in de 88e minuut de wedstrijd in het slot gegooid met een prachtige stift.
Een heel erg vreemde wedstrijd die alle klanten op kon. Belangrijkste gegeven is dat een draak van een wedstrijd toch drie punten kan opleveren, maar er moet zeker lering uit worden getrokken. Nu ging het nog net goed, maar dat geluk heb je niet elke week.
Zaterdag komt Sweel op bezoek. Aanvang 14:30 uur. U bent weer van harte welkom, op de Noppenweide.

Opstelling:
Huisjes; Ros, R.Lubbers, K.Otten, Strijker (B.Altena);  Lenters, Reinders, Otter (Op de Haar); N.Lubbers, Odink, Meijerink (L.Benjamins).