Vrouwen 1 mocht gister aantreden tegen de dames uit Marienberg. Een vriendschappelijke wedstrijd die al een poosje op het programma stond. De dames van Marienberg, uitkomend onderin de vierde klasse, hebben net als ons een jong team met zeker wat talent hier en daar, maar waar nog veel aan geslepen moet worden. Een mooie kans voor beide ploegen om eens wat andere tactieken uit te proberen. En dat moest ook, al dan niet noodgedwongen, aan onze kant, want we zaten vandaag niet breed in de verdedigers. Voor de gelegenheid werden Roos en Tess van de meiden ook uitgenodigd om een handje te helpen en zakte Inge twee linies terug om als linksback te fungeren.Beide ploegen hadden een zeer aanvallende insteek vanmiddag. Bijzonder opportunistisch gingen de dames van Marienberg van start met 3-4-3. Dit zorgde voor bijzonder veel drukte op het middenveld, waar Ilse dan ook veel vuil werk op moest knappen. Wat ze, zoals iedere week, weer sterk deed. De ruimtes lagen dan ook duidelijk aan de zijkant, waar we bij tijd en wijlen bijzonder fraai onder de hoge druk van de tegenstander uit voetbalde. Voornamelijk via rechts werd er veel gevaar gesticht door goed samenspel tussen Hesther, Sylke en Jeska. Na een goede twintig minuutje stond het dan ook 0-2, via Sylke en Hesther. Na een half uurtje werd er gewisseld en kwam Saskia, ook uit de oude doos opgetrommeld, erin. Die, alsof ze nooit weg was geweest, meteen weer gevaar stichtte met haar sierlijke baltechniek. De thuisploeg zette ondertussen gewaagd druk op de bal, maar waren niet bij machte om uitgespeelde kansen te bewerkstelligen. Na de rust was, met de wind en de zon tegen, hadden we zichtbaar meer moeite om zelf nog wat te creëren. De gastvrouwen waren voornamelijk op onze helft en het spel werd bijzonder rommelig af en toe. Hoe verleidelijk het ook is om in het spel van de tegenstander mee te gaan, wisten we ons na een kwartiertje weer te herpakken. Britt stormde op vanaf de laatste vrouw positie met een prima combinatie met Danique, om vervolgens Sylke nog eens weg te sturen. Die de één op één wederom keurig af maakte. Bijzonder effectief noemen we dat dan. Aan de andere kant moesten we inmiddels vaker corners weggeven, waarvan er één bij de tweede paal naar binnen waaide. Een mooie beloning voor Marienberg dat hard werkte. Vijf minuten voor tijd leek Marienberg zelfs de aansluitingstreffer nog op de voet te hebben. Tussen wal en schip verkerende trok Lara aan de noodrem, met een penalty als gevolg. De eerste inzet werd gekeerd en kwam via de rebound op de lat terug de zestien in, waar vervolgens opnieuw een overtreding werd begaan met nog een penalty als gevolg. Maar, ook deze strafschop werd niet benut, en zo werd de wedstrijd met een 1-3 eindstand beëindigd. Misschien niet de mooiste, maar wel al weer de derde overwinning op rij. Een fijne reeks om onder de riem te hebben met het oog de belangrijke wedstrijden tegen de nummer 11 en 9 de komende twee weken. Volgende week trappen we thuis om half 3 af tegen Veendam 1894, kom dat zien!