Maandag 14 maart stond de inhaalwedstrijd tegen Hardenberg ’85 2 op het programma. In het verleden vaak leuke wedstrijden tegen de Hardenbergers gespeeld, dus velen keken weer uit naar deze ontmoeting. Na een scherpe warming-up konden we ons gereedmaken voor de wedstrijd.

Hardenberg ’85 begon het spel te maken en Bruchterveld kon er maar weinig grip op krijgen, omdat de thuisploeg de bal snel verplaatste. Toch wist ’t Twidde het eerste doelpunt te maken. Bas Waterink die randje 16 de bal ontving en met een schot via de keeper het net wist te vinden, 0-1. Bruchterveld had moeite met de opbouw waardoor we niet echt aan voetballen toe kwamen. Hierdoor was er weinig te zien van het mooie spel, dat het ‘t Twidde de afgelopen weken heeft laten zien.

Na rust scoorden de Hardenbergers al snel de 1-1. Gelukkig wist Bruchterveld snel wat terug te doen via een diepe bal op Bas. Hij wilde zijn man passeren door middel van een lobbal. Deze kwam bij de tegenstander op zijn hand terecht, penalty. Deze kans werd verzilverd met een strakke bal in de hoek, 1-2.

Na 80 minuten wist ook Bas zijn 3e doelpunt van de avond te maken. Na een goede actie van Robbert Reinders die met een steekpass onze spits vrij voor de keeper zette en deze niet onbenut liet. 1-3, wedstrijd gespeeld. Of toch niet? Direct na het doelpunt van Bruchteveld ontstonden er 2 grote kansen voor de Blauwen die maar net naast het doel belandden. Maar na een afvallende bal uit een corner scoorde Hardenberg dan toch de verdiende aansluitingstreffer, 2-3. Gelukkig wist het ‘t Twidde de laatste minuten de pot dicht te houden en besloot arbiter H. Jannink na 90+8 minuten dan eindelijk af te fluiten. Eindstand: 2-3.

Een matige wedstrijd van ’t Twidde maar wel als team gestreden, wat toch de 3 punten hebben opgeleverd! Zaterdag om 12:30 staat de thuiswedstrijd tegen SCD’83 2 op het programma. Tot dan!