Ongetwijfeld hebben jullie (spelers, ouders en supporters) de commotie rond het gebruik van rubber korrels in kunstgrasvelden gevolgd.

Hieronder nog het laatste bericht van de KVNB (Dirk Jan van der Zee, Dir. amateurvoetbal). Klik ook op de link “KNVB Assist”.

De gemeente Hardenberg stuurt een brief aan het RIVM namens alle verenigingen in de gemeente die kunstgras hebben. Men vraagt hierin om een zo spoedig mogelijk onderzoek.
Omdat wij de enige club in de verre omgeving zijn die kurk als bovenlaag (bovenop het rubber) heeft, hebben wij ook gevraagd dit in het onderzoek mee te nemen.  Wat is de invloed van kurk hierbij?

Los van de uitslagen van de onderzoeken, die zeker enkele maanden op zich zullen laten wachten, hebben wij als bestuur van vv Bruchterveld besloten het kunstgras veld gewoon te gebruiken als trainings- en wedstrijdveld, echter de keepertrainingen worden tot nader order op het grasveld gehouden.

Namens het bestuur,

Henk Reinders – voorzitter

——————————————————————————————————–

Beste bestuurder,

We merken dat er nog steeds vragen leven over het gebruik van kunstgras met rubbergranulaat. Langs deze weg informeren we jullie over het feit dat we alle informatie m.b.t. dit onderwerp gebundeld hebben op KNVB Assist. Informatie die ook bruikbaar is om jullie leden te informeren.

Graag benadrukken we nogmaals dat uit meerdere onderzoeken van het RIVM niet gebleken is dat spelen op kunstgrasvelden gezondheidsrisico’s met zich meebrengt, en dat er op de betreffende velden gespeeld kan worden. De KNVB is wel tevreden met de toezegging van het RIVM voor nieuw onderzoek en resultaten op korte termijn.

Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND