Gistermiddag troffen de Bruchtervelders Genemuiden Vr.1 op hun eigen warme nepsprieten. Niet geheel onbekend, zo speelden ze vorig seizoen een beslissingswedstrijd voor een plek in de nacompetitie. Toen gingen de dames van Genemuiden er met de winst er vandoor, maar ook hun hebben niet kunnen handhaven. Zo komen beide teams elkaar dit seizoen dus opnieuw tegen, genoeg geschiedenis om er een mooie pot van te maken.

Om 15.00 uur werd er afgetrapt door Genemuiden, die de tricolores al snel strafte in de 14e minuut. De 1-0 werd makkelijk binnengetikt. Waar ze zichzelf voor waarschuwde gebeurde nu toch. Nog niets aan de hand, de dames hebben vaker een achterstand kunnen ombuigen naar een voorsprong. Dan moet er wel wat gaan gebeuren, duels worden te weinig gewonnen en in balbezit is het spel nog te slordig. De scheidsrechter liet halverwege de 1e helft een zuivere handsbal in het strafschopgebied van de groen witten onbestraft, waardoor de kans op de gelijkmaker werd gemist. Aan de andere kant werd het Genemuiden te makkelijk gemaakt om in de 35e minuut hetzelfde kunstje dunnetjes overnieuw te laten doen. Alhoewel het merendeel er van overtuigd was dat de bal met een arm werd aangeraakt, keken de dames toch tegen een 2-0 achterstand aan. Hesther kreeg nog een kans om iets terug te doen, maar de keepster stond goed in de weg, ook de rebound bleef onbenut. Tijd om de koppen bij elkaar te steken.

Ook in de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. Genemuiden liet zich wel meer inzakken, waardoor er meer ruimte kwam om te voetballen. Zo kwam het spel van Bruchterveld beter op gang. De eerste kansen waren eerst nog voor Genemuiden, die twee keer het net wisten te vinden. Gelukkig kende de wedstrijd ook een goede periode waarin twee snelle, goed uitgespeelde goals vielen. Inge tekende voor de 4-1, die de bal in de korte hoek keurig binnentikte. Hester kreeg enkele minuten later via Mirjam een mooie bal die werd binnengekopt. Zo kon ook de 4-2 bijgeschreven worden. Dit voelde toch wel een beetje als pleister op de wond, maar niet voor lang. Genemuiden legt nog geen minuut later de 5-2 binnen de palen. Met deze stand floot de scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd.

Al met al een teleurstellende uitslag met veel leermomenten. Met in het achterhoofd dat er hard wordt gewerkt aan het opbouwen van het team. We zijn op de goede weg, maar zullen hard aan de bak moeten.

Volgende week ontmoeten we AZSV, ook een oude bekende, die verassend verloren van HZVV en goede zaken deed tegen Olde Veste’ 54. Kiek’n wat ’t wordt op 17 september 14.30 uur, Noppenweide. Graag tot dan.