Het was al met al geen fijne competitiestart voor Vrouwen 1. Na een redelijke bekervoorbereiding, ging we twee weken geleden rijkelijk de boot in uit tegen Nieuwleusen(5-0), en werd het vorige week thuis tegen Gramsbergen ook niet veel beter (2-6). Het lukte gewoon allemaal niet, en niemand haalde dan ook het niveau dat zij eind vorig seizoen lieten zien. Vandaag kwam een groot gedeelte van de speelsters dan ook enigszins met een steen in de maag richting de club om aan te treden tegen medekoploper Pesse VR1. Pesse dat vorige week nog met 5-0 won van Nieuwleusen. Voor de gasten leek er dan ook geen vuiltje aan de lucht. In het voorbijgaan hoorden wij de gasten hun voorspellingen al neerleggen bij een 6/7-0 overwinning.

Afspraak was dan ook: dat gaat sowieso NIET gebeuren. Hans zette de boel weer een beetje om, en koos weer voor de oude vertrouwde opstelling met aanvoerder Lotte op de laatste vrouw positie en Mette weer terug naar de aanvallende mid. Hierdoor zakte Danique L. weer terug naar de controleur. Vlak voor de wedstrijd kregen we toch nog een kleine domper te verwerken. Daniek M. voelde zich niet zeker van haar fitheid en liet zich wisselen door Iris op de voorstopper positie.

Pesse is duidelijk een fysiek sterk team, met een aantal technisch goede voetballers. Hierdoor lieten we ons duidelijk niet van de wijs brengen. Onze as liet zich sterk zien in de duels, en kwam er met vlagen goed doorheen. Al vroeg in de wedstrijd krijgen de gasten een cadeautje van jewelste door Lara, 0-1. Dit was in de voorgaande twee wedstrijden vaak het moment dat het bij ons omknikte, het voetbal inzakte en de moed daarnaast in de schoenen. Dat was deze keer niet het geval. In tegendeel we gingen misschien zelfs wel beter voetballen. Balbezit was dan ook duidelijk meer aan onze zijde dan aan die van Pesse. Bij vlagen werden er prachtige aanvallen opgezet, maar het ontbrak telkens net aan de laatste eindpass. Hierdoor waren de doelpogingen helaas maar schaars. Voor het doel bij Lara werd nog maar weinig echt weggegeven. Pesse slechts nog gevaarlijk met cornerballen. Dit te meer omdat de rechtsbuiten van Pesse inmiddels een serieuze optie tot huisvesting aan het overwegen was in de broekzak van onze Jeska. Vlak voor rust prikt Mette de 1-1 binnen. Een prachtige aanval gecrosst van links naar rechts eindigt voor Mettes voeten. Zicht van de keepster keurig afgeblokt door Hesther, en mooie krul in de rechter hoek.

In de tweede helft was het spel meer van hetzelfde, en eigenlijk zelfs nog wel een beetje meer van ons. Het middenveld was duidelijk in Bruchterveldse handen, waar de belangrijkste speelsters van Pesse vakkundig werden uitgeschakeld door met name Danique, Iris en Mette. De snelheid en felheid van onze flankspeelsters kwam met vlagen prachtig naar buiten. Pesse zat zich inmiddels op te vreten aan zichzelf en de scheidsrechter van dienst. Wij daarentegen lachte vrolijk mee, en speelde ons eigen spelletje netjes uit. In de slotsecondes was het dan ook billenknijpen voor de gasten. Jeska, met een schot uit de tweede lijn, Mette met een zwieper op de lat, Emely nog één van haar befaamde boogballetjes net langs de kruising, en Inge nog twee keer hard voorlangs. Helaas trof het allemaal net geen doel, en bleef de eindstand 1-1 op het scoreboard staan.

Gezien het spelbeeld hadden wij nog meer verdiend, maar dat mag helaas niet baten. Wel is er weer positiviteit in de lucht, iets waar we drastisch naar snakte. Een mindset die we een paar wedstrijden kwijt zijn geweest, en voetbal van het niveau dat wij hebben met deze selectie. Volgende week gaan we op bezoek in Zuidwolde, bij tamelijk onbekende tegenstander SJO JVZ.