We hebben een lange geschiedenis met de tegenstander van vandaag: ASC ’62 uit Dalfsen. De wedstrijden kenmerken zich altijd met veel strijd, spanning, doelpunten en vaak een onverwachte afloop. Eind september speelden we een heerlijke wedstrijd in Dalfsen, maar gaven we in de laatste minuut een punt uit handen. Tijd voor revanche, op een veld dat vraagt om een potje werkvoetbal.

Het eerste kwartier was heel behoorlijk van onze kant. Vooral nadat we al vroeg de voorsprong naar ons toe trokken. Een pass op maat van Anja op Kyra, die met een harde knal de verre hoek vond: 1-0. Daarna was ASC ’62 de weg even kwijt en konden wij druk zetten op hun helft. We kregen wel wat mogelijkheden, maar zonder gewenst resultaat. En eigenlijk vanuit het niets kwam Dalfsen weer terug in de wedstrijd. Een afgemeten schot van afstand bleef net buiten bereik van Annemarie. Daarna kwam Dalfsen verder opzetten en moesten wij terug op eigen helft. De bezoekers waren een paar keer dichtbij een voorsprong, maar de verdediging en Annemarie konden er steeds een voetje of handje tussenkrijgen. Met een 1-1 stand gingen we rusten.

De tweede helft ging eigenlijk op dezelfde wijze verder. Dalfsen probeerde het spel te maken, maar kreeg weinig ruimte van ons. En dus ontvouwde zich vooral een wedstrijd van hard werken, veel duels en spannende scrimmages. Wederom waren de beste kansen voor Dalfsen, al werd hun spel steeds slordiger. En bij ons was een duidelijke overtuiging: we gingen niet weer een punt verspelen in de laatste minuten van de wedstrijd. Daar hadden we nog wel even een geweldige redding van Annemarie voor nodig, die de late 1-2 voorkwam. Niet veel later klonk eindelijk het verlossende fluitsignaal van de scheidsrechter.

Het gelijkspel werd aan onze kant gevierd als een overwinning. En terecht, want we kregen dit keer wel loon naar werken. Complimenten voor het hele team. De condities waren loodzwaar vandaag, maar iedereen heeft keihard gewerkt om een mooi resultaat neer te zetten tegen ASC. Een fijne opsteker voor het belangrijke duel tegen concurrent Genemuiden, volgende week thuis om 14.30 uur.