Vrouwen 1 doet er alles aan om directe degradatie uit de 1e klasse te voorkomen. Tegen Oranje Nassau werd weer een puntje binnengehengeld. Na een aantrekkelijke eerste helft stond er een verdiende 1-0 voorsprong op het scorebord. Mirjam vond met een verre pass de vrijstaande Anja, die de bal knap beheerste en hard binnen schoot. Oranje Nassau kwam voor rust heel goed weg toen de scheidsrechter de rode kaart op zak hield bij het neerhalen van de doorgebroken Hesther.

De tweede helft leverde een heel ander spelbeeld op. We zetten veel minder druk op de tegenstander en die kreeg dus ruimte om te voetballen. Binnen vijf minuten trok ON de stand gelijk: 1-1. Daarna was het heel hard werken om het punt over de streep te trekken. De verdedigster van Oranje Nassau kreeg tien minuten voor tijd alsnog de rode kaart te zien, nadat ze wederom met geel werd bestraft na een charge op Hesther. De overtalsituatie bracht echter totaal geen rust bij Bruchterveld. Het bleef dus billen knijpen tot het einde van de wedstrijd, maar uiteindelijk mochten we een puntje bijschrijven bij het totaal. Helaas bleek concurrent Genemuiden de volle winst te hebben gepakt en dus nemen zij het ‘nacompetitieplekje’ weer van ons over. Nog drie wedstrijden de kans om weer over Genemuiden heen te kruisen. Te beginnen aanstaande zaterdag thuis tegen ONS Sneek om 14.30 uur.