Voor de winterstop werd er in 10 wedstrijd 2 punten behaald door VR1. Na de winterstop ontdooide en ontplooide onze dames zichzelf. Ook op deze laatste speeldag van de 3de klasse – K. In en tegen Den Ham moest de laatste duit in het zakje gedaan worden van ons enige echte doel dit jaar na de winterstop. Met ware kampioensspanning reisden wij af naar deze titanenstrijd. Vandaag was namelijk de dag dat wij afscheid moesten gaan nemen van de ‘rode lantaarn’.
Den Ham VR1 is al jaar en dag een pittige tegenstander voor ons. Een tamelijk stoïcijnse en taaie ploeg om tegen te voetballen. In het verleden werd er wel eens gewonnen van Den Ham, maar enorm overtuigend gaat dit al jaren meer. Voor de winterstop speelden wij nog een redelijk gelijk opgaande wedstrijd tegen deze dames in eigen huis. Een wedstrijd die eindigde in 2-2 na twee schoten van aanzienlijke afstand van de n’Hammers. Sindsdien heeft ook Den Ham zich flink ontpopt. Ook zij verzamelden tot de winterstop slechts 2 schamele punten, en had zelfs nog een iets slechter doelpuntsaldo dan wij. In periode 2 had het inmiddels al 16 punten bij elkaar gespeeld en daarmee veilige afstand genomen van ondergetekenden en Hulzense Boys.
De aftrap om 14:30 op een zonnig sportpark de Rohorst op het prachtige plastieken hoofdveld. Vanaf hier gaat het in eerste instantie redelijk gelijk op. Den Ham wacht wat af en heeft daarmee de verdediging tamelijk goed op orde. Lastig doorheen te komen, maar van echt aanvallen komt het bij de Hammenaren ook niet. Zodoende is de eerste kans voor Mette. Lotte dwingt een persoonlijke fout achterin af en Mette legt aan vanaf randje 16. Haar inzet spat uiteen bovenop de lat. Kansen zijn schaars de eerste helft, de degelijke opbouw van Den Ham moet systematisch verstoord worden om tot een goede kans te komen, want voor de rest staat het als een huis daar achterin. Wederom is het Mette die er vervolgens met de bal vandoor kan, maar ditmaal treft ze de paal. Den Ham komt in de eerste helft niet verder dan een relatief ongevaarlijke corner en een schotje recht op Lara af.
Het is dus maar de vraag of dit schaakspel een winnaar gaat krijgen in de tweede helft. In de tweede helft mag Inge het vanaf links proberen, haar tweede bal contact is meteen raak. Als een duveltje uit een doosje snoept ze de bal af van de voor de rest zeer dito spelende laatste vrouw, ze passeert de keepster en schuift ijzig koel binnen. Den Ham heeft het in de rust wel wat omgezet, en richt daarmee de pijlen wat verder naar voren. De sterke voorstopster van de eerste helft is doorgeschoven naar het middenveld, waar nu Danique Luisman haar bewaker is. Die pakt dit wederom met verve op. Af en toe moeten alle zeilen bij om de opkomende Hammenaren van het doel te houden. Een uitbraak van Bruchterveld zorgt voor een vrije bal op een fijne plek voor Inge. Vanaf de rechter punt van de zestien kan Inge de vrije trap mooi indraaien. Danique Luisman kan de keepster genoeg verstoren dat deze de bal niet kan vangen. Één a twee meter verderop op de achterlijn staat de net ingevallen Erin om de bal binnen te lopen. Zij mocht de laatste 30 minuten de rol van spits vervullen, en liet meteen zien een oogje voor de goal te hebben.
Tekenend voor de laatste weken is toch wel de inzet die er tot de laatste snik wordt gegeven. Ondanks de redelijk comfortabele 0-2 voorsprong, wordt huid en haar gegeven om deze stand op het bord te houden. Van opgeven is sinds de winterstop geen moment meer sprake. Zodoende werd na de laatste 90 minuten van dit seizoen de derde winstpartij van dit seizoen aangetekend, en daarmee werd er in de laatste 10 wedstrijden wel 12 punten gepakt. Een prachtige manier om het seizoen af te sluiten!
Dit gevoel willen we maar al te graag vasthouden, daarom trainen wij voorlopig nog even door. Op ons programma staan nog een oefenpartij tegen FC Ommen Vr2, het jaarlijkse Boardingtoernooi in Mariënberg en het “internationale” spektakel in Gramsbergen. Wie weet wat er nog te halen valt. In ieder geval gaan we met opgeheven hoofd het volgende seizoen tegemoet!