Eind september speelden we tegen Be Quick ’28 Vr2 uit Zwolle één van de beste wedstrijden van ons seizoen. Dat leverde dan ook een verdiende driepunter op. Waarschijnlijk is Be Quick ’28 vandaag beter voorbereid op de wedstrijd. Maar ook wij hebben zin om ons weer te laten zien na een lange kwakkelwinter. Op een ijskoud veld in Zwolle trappen we af.

De wedstrijd begon rommelig van beide kanten. Veel onrust in het spel en een aftastend begin. Maar voordat we de poppetjes wat beter neer konden zetten, keken we al tegen een 1-0 achterstand aan. Helaas was het de scheidsrechter ontgaan dat de aanvalster dat bal met de arm meenam richting doel. Maar goed, een valse start kan gebeuren. Dat na een kwartier echter al een schier onoverbrugbare 3-0 achterstand op het scorebord stond, daar hadden we minder rekening mee gehouden. We kwamen in de eerste helft nog wel dicht bij de 3-1 via een scrimmage voor het doel, maar de bal wilde er niet in. Be Quick daarentegen counterde ons er keihard uit, 4-0. Dat was tevens de ruststand.

Na een reset in de rust, ging het in de tweede helft stukken beter. De verdediging had meer vat op de snelle aanvalsters van Zwolle en we konden zowaar wat goede kansen noteren. Dat Be Quick toch eerder het doel vond dan ons, was niet terecht. Toch werd het 5-0. Enkele minuten later zorgde Saskia voor de eretreffer 5-1. Helaas glipte Be Quick daarna nog een paar keer door het net en maakten ze er aan het einde van de wedstrijd nog simpel 7-1 van.

We werden vandaag op alle fronten afgetroefd. Snel vergeten en hard aan het werk om volgende week tegen ASC ’62 uit een ander vaatje te tappen. Een tegenstander waar we vaak wel wat extra’s kunnen brengen.