Op zaterdag 28 september, een regenachtige herfstdag, stapten wij vol goede moed in de auto naar de big city Enschede. Niet wetende wat te verwachten van deze voor ons onbekende club met in ons achterhoofd hun twee schorsingen na rode kaarten een week eerder tegen DETO.

Na een ietwat verrassende opstelling, en een daarop volgend top-overleg in de kleedkamer, werd er afgetrapt om 14.30 bij Vogido. De gastvrouwen begonnen sterker dan wij. Na een voorzet van de linksbuiten kwam de bal dan ook vervelend dicht bij ons goal waarbij er hands werd gemaakt door ons, penalty voor Vogido. Deze kans werd volop benut en we kwamen 1-0 achter te staan in de stromende regen. Ondanks dit gegeven lieten we de koppies niet hangen! We kwamen sterk terug, na een tactische wissel in onze opstelling kwam er een grote kans voor Mette. Het schot van onze nieuwe aanwinst kaatste helaas af. Langzaam maar zeker namen we meer het initiatief over. Het was Lotte met een lange peer naar voren, Hesther verlengde deze precies genoeg voor Inge. Inge ging aan de haal en kapt een vrouwtje uit hier en daar, en knapt de bal daarna knap op het goal. 1-1 rust.

Wat er na deze rust gebeurd mag gerust fenomenaal genoemd worden. Nadat wij de aftrap hebben genomen gaf Daniek Meijerink (al vloekend en tierend) een beste voorzet richting Inge die vanaf linksbuiten richting het midden sprint. Ze aarzelt niet en kopte de bal (lees: 1e balcontact na rust) nét boven de verdedigster van Vogido en ramt vervolgens dwars de bal binnen met haar slechte rechterbeen (2e balcontact na rust). Maar hier bleef het niet bij, Hester gaf enkele minuten hierna een slimme assist met links waarna (alweer) Inge rechts onderin het goal scoorde. 3-1. Inge nam blijkbaar nog geen genoegen met deze flinke voorsprong, 10 minuten voor het einde werd de bal ingegooid door Mette waarna Kaylee een goede voorzet gaf. De bal kwam terecht bij Inge die op het goede moment op de goede plek stond en schoot de 4-1 binnen.

Je hoeft nu natuurlijk niet te vragen wie ‘man of the match’ was ;-). Sterker nog, u kunt het zelf aanschouwen! Na het debacle in Vriezenveen, besloot Vogido de VAR er maar bij aan te zetten voor de zekerheid. ‘Huh? Hebben wij een VAR?’… Ik zal je de rest van de verschrikkelijke reclame besparen, maar de beelden laten we jullie natuurlijk graag zien. Zie hieronder de prachtige goals.

Op naar de volgende wedstrijd, 5 oktober thuis tegen Julina ‘32/Wilhelminaschool VR1. Komt allen!