Afgelopen zaterdag was het zo ver, de eerste (beker)wedstrijd van het seizoen. De mussen vielen nog net niet van het dak door de hitte maar vol enthousiasme begonnen wij de dag met een lunch en de seizoensbespreking. Deze keer met onze nieuwe aanwinsten Mette Waterink (vanuit HHC) en Linde Otten (vanuit MO17)!

Bij deze nog even de credits naar Daniek Meijerink die heeft gevlagd, nog nooit zo’n professioneel vlaggerstenue gezien. Na een verrassende opstelling door onze nieuwe trainer Tonny Post gingen we de kleedkamer in om ons op te maken voor de strijd tegen WHC VR1 uit Wezep. Na een minuut stilte ter ere van onze onverwachts overleden vrijwilliger Henk Lenters klonk het fluitsignaal. De wedstrijd ging beginnen. We begonnen sterk aan de wedstrijd maar toch viel de eerste goal van WHC al snel, de bal stuiterde achter onze verdediging en werd over de keeper gelobt. Hierna lieten we onze hoofden niet hangen en gingen we door, na een scherpe voorzet van Sylke kwam Hester vrij voor de goal. Ze plaatste de bal in de linkerhoek maar raakte daarbij buitenkant paal. Ook Ellemijn (onze verse rechtsvoor) kreeg een grote kans, Inge nam de bal vanuit linksback positie perfect op de pantoffel waardoor Ellemijn de bal ontving en wegdraaide. Ze schoot op goal in de verre hoek, nét over de kruising. Het geluk kwam aan onze zijde toen de verdedigster van WHC hands maakte in de 16, Hester mocht de bal op de stip leggen. Ze schoot koel en gecontroleerd de bal binnen in de rechterhoek. Ruststand 1-1.

Na een kort kwartiertje op adem komen in de kleedkamer waarbij de thee bleef staan was het tijd voor de tweede helft. Een beetje verbluft kwamen we al snel op een 2-1 achterstand, onze inmiddels gewisselde keepster Lara had nog geen bal aangeraakt of ze werd in deze lastige positie gebracht. Al snel kwamen we terug met 2-2. De keepster van WHC schoot de bal uit in de voeten van Inge. Al hoewel Inge eerder per ongeluk de bal volop in het gezicht van Hester had geschoten bewaarde ze nu de rust en maakte ze optimaal gebruik van deze fout, ze scoorde rechtsonder in de hoek. Hierop volgend werd het publiek vermaakt met de behendige acties van Mette vanuit een goede pass van Lotte. Ze tikte de bal langs de verdedigers en plaatste de bal links bovenin de goal. 3-2 voor. Het bleek toch lastiger dan verwacht, in de laatste paar minuten stonden we net wat te ver naar voren waarop de bal over onze achterlinie terecht kwam. De tegenstander liep hierop volgend perfect en maakte met een één-twee de laatste goal van de wedstrijd. Eindstand 3-3.

Kortom: Een wedstrijd waarbij er goed gevoetbald is en de goals om de oren vlogen. Een goed begin van een succesvol seizoen!