Het was niet best wat Vrouwen 1 liet zien in hun thuiswedstrijd tegen ONS Sneek. Het goede spel van de laatste weken en het opgedane zelfvertrouwen was in het eerste half uur ver te zoeken. Bruchterveld had moeite met de wind, won weinig duels en was bij balbezit erg slordig. Het was dus niet eens onverdiend dat ONS Sneek na 25 minuten al met 0-2 voor stond. Op die manier stevende Vrouwen 1 af op een pijnlijke middag, maar eigenlijk vanuit het niets werd de stand nog voor rust gelijk getrokken. Zowel Hesther als Kyra legde een hele fijne, persoonlijke actie op de mat en zagen dit beiden beloond met een doelpunt: 2-2. Dat gaf de burger moed! Met de wind in de rug leek Bruchterveld in het voordeel in de tweede helft. En kansen op de overwinning kreeg Bruchterveld zeker, maar ook ONS Sneek liet nog een aantal keer van zich spreken. Beide teams vonden echter het net niet meer en moesten zich tevreden stellen met een punt.

Wel weer een punt erbij, maar toch was er teleurstelling omdat de drie punten binnen handbereik lagen. Helemaal toen het bericht binnenkwam dat Genemuiden haar wedstrijd verloren had en Bruchterveld dus over Genemuiden heen had kunnen kruisen om aanspraak te maken op de nacompetitieplek. Nu staan beide teams in punten gelijk, maar heeft Bruchterveld een minder doelsaldo (-21 tegenover -17 van Genemuiden). Daar komt bij dat Vrouwen 1 nog maar één competitiewedstrijd heeft, komende zaterdag uit tegen Heerenveense Boys, terwijl Genemuiden er nog drie mag spelen. Maar goed, “it ain’t over ’till the fat lady sings”!