Vandaag mochten we voor ons eerste bekerduel aantreden op onze vertrouwde grasmat tegen TVC Tubbergen. Voor velen een onbekend team die normaal spelend zijn op de zondag, waardoor het startsignaal pas om 17.00 uur werd gegeven.
We begonnen de wedstrijd wat onwennig en waren zoekend naar het juiste spel. We hadden veel balbezit maar konden niet goed omgaan met de tijd en de vrijheid die we kregen waardoor het baltempo erg laag was. Na ongeveer 10 minuten wisten we ons spel wat meer te controleren en waren we veelal te vinden op vijandig gebied. De Tubbergenaren probeerde via de counter onder de constante druk uit te komen. Helaas kwamen ze met de lange bal niet veel verder dan de middenlijn en resulteerde dit in de 14e minuut in een kopbal-assist van Flo op Hesther, die netjes binnen tikte, 1-0. Het voelde als een opluchting. Niet veel later bereikte de strakke steekpass van Inge op de linkerkant wederom Hesther, die vervolgens de keepster van TVC verrast, uitspeelt en scoort. 2-0 op het scorebord. We konden constant druk houden op TVC waardoor ze veel balverlies leden op eigen helft, dit betekende vaak ingooien. Via de kaats kreeg Hesther de bal hoog voor het doel waar ze met haar tenen aan de bal kwam om hem van richting te veranderen en het doel inrolde 3-0 #Hattrick! Nagenieten konden we niet lang, de aanvoerster van TVC kwam vanaf de cirkel met een lange rush door onze verdediging wat bijna een tegendoelpunt koste, Iris wist dit gelukkig te voorkomen. Dit was een duidelijke wake-up-call maar hadden vrij snel ons antwoord: Daniek die met een lange rush over de rechterkant de achterlijn bereikte en de bal terug legde op de 16. Hesther kon hierdoor makkelijk binnen tikken en we noteerden de  ruststand 4-0.
De gasten hadden blijkbaar de boodschap meekregen, ze voetbalden een stuk fysieker en kwamen hierdoor vaker door de verdediging heen. En konden na 10 minuten weer richting eigen helft met een doelpunt op zak. 4-1. Het ging een heel aantal minuten op en af, zonder al teveel grote kansen. Toch konden we na 20 minuten de 5-1 beschrijven na een keurige assist van Anna op Saskia die strak in het net werd geplaatst. We moesten nog steeds oppassen voor een tegenaanval van Tubbergen die het bleven proberen op de counter. Mirjam zorgde nog even voor spanning tijdens onze kans op de 6-1, eerst een schot op de lat, in de rebound een kopbal die de keepster uit het doel tikte op Mirjam en uiteindelijk binnen schoot. In de laatste minuten zagen we Saskia in haar element, op de keepster af en met kapbewegingen alleen voor het doel kwam om de wedstrijd te beslissen in een 7-1 overwinning.
De punten blijven in Bruchterveld! Dit was de boodschap van Kees Jan die er vandaag helaas niet bij kon zijn. Zijn vervanger, Marco heeft goede zaken gedaan en willen hem graag bedanken voor zijn inzet. Bedankt Marco!
Aankomende dinsdag spelen we onze tweede wedstrijd in de beker thuis om 18.45 uur, waar we hopelijk deze goede lijn kunnen doortrekken.