Na wat we gerust een heerlijke wederopstanding mogen noemen, was het doel voor vandaag duidelijk. Ook V.V. Gorecht uit Haren moest er aan gaan geloven, vorige week al op de ranglijst, maar nu dan ook op het voetbalveld. De thuiswedstrijd tegen de Groningsen was weinig memorabel en deed dan ook, ondanks het gelijkspel, bij weinig van onze meiden nog een belletje rinkelen. Niek had zijn huiswerk wel gedaan en wist ons te vertellen, dat Gorecht er vaak een zelfde speelstijl op na liet als wij. Afwachtend en vervolgens opbouwend.

Na een uurtje rechtdoor gassen op de snelweg was het in Haren bij 23ste villa linksaf naar sportpark de Koepel alwaar wij om 3 uur aftrapten met wederom om te beginnen de wind in de rug. We begonnen de wedstrijd erg voortvarend, binnen luttele minuten was het Hesther die zich het vijandig doelgebied in werkte. Waar zij vervolgens met pijn en moeite van de bal gezet kon worden door een verdediger. Zo leek er geen vuiltje aan de lucht, maar al snel sloeg het spelbeeld om. Gorecht was duidelijk meer aanwezig in de wedstrijd dan wij en zette sterk druk waar ze de kans kregen. Zo werden er veel ballen gewonnen, puur op inzet, door de thuisploeg. Dit maakte ons helaas niet wakker, want wij bleven slordig en te weinig aanwezig in de wedstrijd. Zodoende kwamen we veel aan het verdedigen, waar we over het algemeen altijd erg goed in zijn. Het uitverdedigen daarentegen bleek een ander verhaal. Na een klein half uurtje spelen wilden we voetballend uitverdedigen, maar zoals eerder beschreven waren de gastvrouwen erg actief in de duels, dit resulteerde dus in balverlies vlak voor de eigen goal. De dame in kwestie bleef rustig en schoof de bal in de uiterste hoek, 1-0. Met de wind in de rug konden we hier en daar wel een beetje de aanval vinden. Zo leken we nog net voor rust de aansluiting te gaan vinden. Na een goede combinatie op het midden kon de bal terug gelegd worden op Britt, die de bal prachtig naar de hoek leek sturen. Helaas stond de keeper daar net genoeg in de weg om te keren.

Na de rust ging het er allemaal niet makkelijker op worden. De wind was hard, en in vlagen nog harder, en blies ons recht in het gezicht. Als we al wat wilden gaan creëren moest dat met combinatie voetbal over de grond. Het kwartje viel helaas al vroeg de andere kant op. Een uittrap van Lara werd door een speler van Gorecht dankbaar aangenomen. Geholpen door de wind peerde ze die bal op goed geluk naar voren, en dat goed geluk kwam er. De bal stuiterde over Lotte en kwam op rand van de zestien waren de handige spits er net genoeg tegen aan kon lopen om de uitkomende Lara ook te passeren. Dit leek even de wake up call voor ons, want in een vlaag van goed voetbal kwamen we meerdere keren snel aan de andere kant van het veld, maar niemand kon de keeper helaas echt testen. Het begon ons allemaal tegen te staan en onvermijdbaar gemopper kwam over en weer. Het laatste kwartier kwamen we al bijna niet eens meer van de eigen helft, want ook de tegenstander had nu wel door dat we van achteruit wilde opbouwen en we dat eigenlijk alleen maar over rechts konden. Uiteindelijk mochten we dan ook van geluk spreken dat het enkel bij 2-0 bleef.

Na een poosje zweven, staan we nu weer met beide benen op de grond. Het moge duidelijk zijn dat weinig mensen vandaag hun gebruikelijke niveau behaalde en dat ook de alertheid in Bruchterveld was achtergebleven. Volgende week treffen we koploper Asserboys, die, met vier verloren wedstrijden, bijzonder matig uit de winterstop zijn gekomen. Een mooie kans om toe te slaan wellicht? Kom dat zien om 14:30 op sportpark de Noppenweide!