Het gaat onze dames sinds de winterstop alleszins voor de wind. Twee weken terug werd nummer 3 Hellendoorn verslagen, en vorige week werd een stugge uitwedstrijd bij HHC Vr2, de huidige nummer 4, ook zeker niet verloren. Vandaag een iets minder spannende pot, weliswaar weten wij als geen ander dat onderschatting absoluut verkeerd kan uitpakken. En waar wedstrijden winnen of gelijkspelen tegen de nummer 3/4 boven je leuk meegenomen is, word een overwinning wel verwacht bij thuiswedstrijd tegen de nummer 8. Hoe gaan onze dames ineens met deze favorietenrol om?
Het zonnetje komt net lekker door als we op een rustige Noppenweide mogen aftrappen. Een beetje aftasten links en rechts, wat duelletjes hier en daar, lang weinig bijzonders. Dalfsen komt er af en toe door, maar stuit keer op keer op stofzuiger Jeska die de poorten richting Lara streng bewaakt. Beide ploegen willen opbouwen van achteruit en krijgen daar eigenlijk veelal ook ruimte voor. Hierdoor komen de enige echte kansen voor beide partijen dan ook uit persoonlijke foutjes. Bij ons is het Lorena die door goed drukmomenten uit te zoeken bal bezit verovert voor ons op mooie plekken. Inge vindt één maal het zijnet, en één maal de keepster van ASC op haar weg naar het goal. Dalfsen vindt ook af en toe pardoes de bal voor haar voeten op kansrijke positie, maar bezit tot tweemaal toe te weinig techniek om de bal tussen de palen te werken. Al met al doet het spel ons weinig, weinig spanning zowel voorin als achterin.
Dat moest na de rust anders. Ondanks dat iedereen gewoon een prima pot speelt, heeft de wedstrijd een nieuwe impuls nodig. Dat gebeurt direct na de rust met Mette en Linde als invallers. En met een fitte selectie van 19 speelsters kun je niet anders dan gebrand zijn om je kans te pakken als je je minuten maakt. Linde pakt meteen de leiding in haar eerste duel als linksback. Ze wint een inworp die ze snel keurig in de voeten van de vrije Ilse gooit. Die vind Inge vrij aan de linker zijlijn, die op haar beurt een enorm puike steekpass in huis heeft op de andere invaller Mette. Mette moet nog wel even flink wurmen tussen twee centrale verdedigers, maar prikt zichzelf erdoor en legt de bal keurig in het netje achter de keepster. Net na de 1-0 laat Dalfsen ook weer even van zich horen, wanneer een vrije trap achtereenvolgens gemist wordt door Daniek en Iris, om daarna met een rotgang rakelings langs de goal te worden geschoten door de aanvoerster van Dalfsen. Even later doet Lotte, inmiddels ook ingevallen voor Ellemijn, dat nog dunnetjes even over. Haar inzet op open goal eindigt in de tuin bij Andre Pillen. Naast een paar corners komt Dalfsen eigenlijk nog maar weinig in scoringspositie, maar het leeft nog. Inge deelt hoogstpersoonlijk de eerste doodschop uit. Met die magische linker poot schiet de ze de bal van een meter of 25 van de goal aan de zijlijn richting goal, waar hoogstwaarschijnlijk met als eindbestemming Lotte die van rechts de zestien in komt rennen. De bal stuitert precies op de vijf op de grond en maakt een smerige stuiter over de keepster in de goal. Een ware nachtmerrie van menig keeper, en een klein beetje gelukkig voor ons natuurlijk, maar het doelpunt staat er niet minder om. De 3-0 van Mette is de echte nekslag. Onze dames spelen heel volwassen de bal rondt en Dalfsen kan slechts nog achter de feiten aan rennen. Een prachtige steekpass van die andere invaller Roos wordt door Mette verzilverd. We blijven tot het laatste moment gretig, dus voor Dalfsen is het nog even lijden. Als het achterin bij Dalfsen misgaat en de keepster veel te ver het goal staat mag Lotte de bal een zwieper geven in de richting van de goal, en die zwieper lag om ramkoers tot de aanvoerster van Dalfsen een Maradonnatje (in Bruchterveld ook wel bekend als een Luuk Benjaminsie) deed door de bal nog een doelmond te slaan. Sterscheidsrechter M. Rolfes liet nog even doorspelen. Terwijl Jesse inmiddels al bijna in het veld stond te protesteren had Mette de bal alweer opgepikt en terug gegeven aan Lotte om haar alsnog haar verdiende goal te laten binnen tikken.
Met 4-0 en nog een minuutje op het digitale scorebord vond de scheidsrechter het wel welletjes geweest. En met deze heerlijke overwinning staan we nu op 6 wedstrijden ongeslagen in de competitie. In die zes wedstrijden kregen we slechts 3 doelpunten tegen, die overigens allemaal in dezelfde wedstrijd vielen. We kunnen dus niet anders zeggen dan dat we het spel onder de knie lijken te hebben, en laten we vandaag wederom zien dat we beschikken over gruwelijk brede selectie met verschrikkelijk goede voetbalsters. Ondanks dat dit wellicht wat speelminuten kost hier en daar, is de sfeer er op dit moment niet minder op.
Volgende week staat de berucht lastige wedstrijd tegen de huidige nummer 2 Oranje Nassau op het programma. Een ware veldslag staat ons wederom te wachten, maar we gaan vol zelfvertrouwen tegemoet! Komt dat zien om 15:00 onder de rook van het Erve Asito.