Na aardig wat geschuif en geregel is de wedstrijd tegen SVO Wierden vrouwen 1 (combinatie SVZW en Juventa’12) afgelopen woensdagavond 14 februari gespeeld om 20:00. Mede doordat we de laatste twee wedstrijden gelijk hebben gespeeld met goed voetbal reizen we vandaag met goede moet af naar Wierden om de wedstrijd tegen SVO Wierden te spelen.

Vooraf hebben we de nadruk gelegd dat dit een belangrijke wedstrijd wordt voor het restant van de competitie. De dames van SVO Wierden staan vooraf namelijk twee punten en plaatsen onder ons. Het doel was simpel, want wanneer je verliest sta je één na laatste, en wanneer je wint sluit je aan bij de top 6. Dus winnen is het enige dat telt 😉! Met bovenstaande in ons achterhoofd zijn we erg gemotiveerd om deze wedstrijd winnend af te sluiten. We beginnen de wedstrijd met een andere keepster, omdat Lara afwezig was en op dit moment lekker aan het genieten is van de Griekse zon. De vervanger is Roos Jongsma die dit fantastisch en naar behoren ingevuld heeft.

De eerste helft:
Hoe gemotiveerd we ook waren, begonnen we toch wat rommelig aan de wedstrijd. Dit kwam mede doordat onze manier van druk zetten niet goed uitpakte bij deze tegenstander. Dit resulteerde niet in erg grote kansen waardoor wij de controle langzaam maar zeker over konden nemen.

Na een kwartier voetballen hadden we dan ook de overhand in balbezit. De bal werd achterin zorgvuldig naar elkaar rondgespeeld, wachtend op de beweging voorin en dat alles onder het motto: wanneer jezelf de bal hebt kan de tegenstander niks creëren. Door het vele balbezit van ons kwamen we ook wat meer tot halve kansen met Mette, Inge en Lorena. Het waren echter nog geen 100% kansen maar dat we er beter in kwamen was duidelijk. Mede doordat we de overhand begonnen te nemen gingen we met een tevreden gevoel rusten.

De tweede helft:
In de rust is er dan ook veel aandacht gegeven aan onze manier van druk zetten. Dit lossen we dan ook op door Iris wat meer tussen onze twee centrale verdedigers te laten zakken.

Het begin van de tweede helft is het aan beide kanten onrustig. Je voelde bij beide teams dat ze erg graag wilde winnen maar dat er ook een gevoel van angst kwam kijken want wanneer je verliest kom je toch wel in een wat meer uitzichtlozere plaats te staan.

Na 10 minuten in de tweede helft een mooi moment; Eline Huisjes van M017 maakt haar competitiedebuut voor Bruchterveld Vrouwen 1. Mede door de bevliegingen van diezelfde Eline worden we steeds gevaarlijker met onze uitbraken. Ook vielen Ilse en Linde na 15 minuten in, waardoor Mette wat meer in de spits ging voetballen. Daarbij moet vermeld worden dat zij er direct lekker in zaten en precies gaven wat wij nodig hadden op dat moment rust en duelkracht.

In en buiten het veld voelde je gedurende de wedstrijd al aan dat één goal vandaag genoeg was. Ook proefde je aan de zijkant het gevoel van “Het zal toch niet mis gaan…”.

Gelukkig zaten wij vanavond aan de goede kant van de medaille, want 5 minuten voor tijd krijgt Mette de bal aangespeeld in de spits waarnaar ze precies aan de goede kant wegdraait en Inge wegstuurt. Inge moest dan nog wel afrekenen met de linksback alleen had zij al een zware wedstrijd achter de rug zitten waardoor de weg naar de goal open lag. Eline sloot nog wel knap bij waardoor de keeper in vertwijfeling kwam (speelt ze hem af of schiet ze zelf?) en Inge schiet de bal in de korte hoek raak.

Met nog 5 minuten op de klok hebben we de wedstrijd volwassen uitgespeeld met als resultaat 3 punten wat betekent dat we gaan aanhaken bij de top 6 van de competitie.

Op dit moment zijn we bezig met een goede reeks, van de laatste 5 wedstrijden zijn er 2 gewonnen, twee gelijk gespeeld en 1 keer hebben we een nederlaag moeten verwerken tegen de koploper.De komende twee zaterdagen geen wedstrijd voor de vrouwen waarnaar we op 2 maart de competitie hervatten thuis tegen Hellendoorn vrouwen 1.

Woman of the match: Roos Jongsma (keeper). Want als je nog nooit hebt gekeept en de 0 houdt, is dat toch wel bijzonder knap.

Auteur: Jesse Godeke