Het is al een poosje geleden dat er een Bruchtervelds team mocht uitkomen in Angelslo, maar afgelopen donderdag waren we er weer bij. Met een afvaardiging van 7 dames: Lara, Iris, Jeska, Danique, Inge, Lotte H en Ellemijn, gingen wij naar Emmen om mee te doen aan de Indoor Soccer Ladies Cup. Het Protos onder het vrouwen voetbal wel te verstaan.

Om maar even een beeld te schetsen waar we allemaal voor doen bij Protos, een iets verouderde zaal en aansluitende bar, een eigen kleedkamer per team met meer douches dan spelers, en een zeer ruime zaal met veel zitplek. Ondergetekende had persoonlijk wat bijzonderders verwacht, maar goed kan niet alles hebben.

In deze eerste ronde waren wij ingedeeld bij Valthermond Vr1, Hoogeveen Vr1, Vv Bergentheim Vr2, Angelso Vr1, SVO BDE/Erica Vr1, Hollandscheveld Vr2. Een poule van 7 teams, waarbij de eerste 3 doorgang zouden vinden naar de halve finales in het nieuwe jaar. Na onze toch enigszins teleurstellende seizoensstart en compleet ongetraind vertrek richting Angelslo was het voornamelijk het idee om het voor de leuk te doen.

De eerste wedstrijd van deze voorronde mochten wij aftrappen tegen Valthermond Vr1. Stijf bovenaan in de 5de klasse, zou men zeggen dat dit een te kloppen tegenstander moet zijn. Niets bleek minder waar, Valthermond beschikte over bijzonder technische en vooral en sterke dames. Ze hadden zich ingespeeld en gingen er zo met een prachtige 1-0 vandoor met de eerste 3 punten.

Tussen de wedstrijden door werd er door Jarno en Jesse wat puntjes op de spreekwoordelijk i gezet in aanloop naar de derby tegen buurvrouw Banthum. Die puntjes werden meteen duidelijk aangestipt door onze dames die meteen een aantal kansen aan elkaar regen. Helaas, zoals wel vaker dit seizoen, was doelpunten maken lastig. Nu was het doel ook een stuk kleiner als normaal, ook wel heel flauw. Banthum kwam hierna wat beter in het spel, maar ook achterin hielden we de gelederen, al dan niet met hangen en wurgen, gesloten. Eindstand: 0-0.

De derde wedstrijd werd er één voor in de geschiedenisboekjes van dit voetbaljaar van Vrouwen 1. Namelijk de eerste overwinning. Tegen SVO BDE/Erica kwamen we meer aan voetballen toe en was het na wat gemist kansen van Mette en Lotte, uiteindelijk Ellemijn die de 1-0 mooi binnenwerkte. Intussen werden alle regels die ook maar enigzins met zaalvoetbal te maken hebben aan de laars gelapt, slechte intrappen, keepers die ballen uit de handen schieten, pogingen op goal vanaf de intrap en ga zo maar even door. Het was nog even billenknijpen voor onze trouwe, wederom meegereisde supporters, maar de eerste punten waren dan eindelijk een feit.

Na een goed uur wachten mochten we aantreden tegen Angelso Vr1. Wederom een 5de klasser en ook daar bepaalde geen hoogvlieger, maar goed dat zegt schijnbaar weinig in de zaal. Één momentje van onscherpte, en ere wie ere toekomt, wederom een prachtige goal. Eindstand: 0-1 Angelslo.

Dit betekende dat we vanaf hier alleen nog maar punten moesten halen om door te gaan. Tegen Hollandscheveld 2 wilde dat alleszins, een klinkende overwinning. 2-0, klinkt op papier niet al te overtuigend, maar Hollandscheveld had niets in de melk te brokkelen en wij combineerden er weelderig op los. Zoals te zien op de foto. Goals van Danique en Lotte.

Het kwam dus aan op de wedstrijd tegen Hoogeveen vr1. Op papier een enigzins kansloze zaak. Hoogeveen vr1 is namelijk een zaalvoetbalteam uitkomend in de 1ste klasse, en dat straalde er ook aan alle kanten vanaf. Één puntje is genoeg om een tweede ronde (wie had dat gedacht??) uit het vuur te slepen. Het devies was dus controleren. Dit verbaasde de tegenstander alleszins, want die konden er zodoende maar lastig doorkomen. Toch is het bij zaalvoetbal wel erg verleidelijk om ruimte te benutten en je kansjes te pakken, hierdoor ruimte weggevende. Onvoldoende restverdediging en een gelauterde tegenstander zorgde ervoor dat we na een minuut of 6 toch achter kwamen. Hierdoor kwam de wedstrijd wel weer meer los. Mette met een scherpe voorzet/poging op goal leek de lijn al te gaan passeren, en het laatste zetje werd gedaan door Inge met twee vrouwen van Hoogeveen in haar nek. Zo kwamen we weer terug bij af; controleren. Minuten streken voorbij, en Lotte schoot zelfs nog eens hard op de paal bij de tegenstander. Maar zoals het Bruchterveld Vr1 betaamd dit seizoen, werd er met nog 30 seconde op de klok, toch nog gescoord door de tegenstander.

Zo dus, geen volgende ronde Ladies Cup voor ons, maar toch mooi in Angelslo ‘west. Op zaterdag 14 januari spelen we ook nog mee in het Wiltink zaalvoetbaltoernooi, georganiseerd door Hollandscheveld. In sportzaal het Activum in Hoogeveen spelen wij tegen JVZ, Den Ham, Achilles en wederom Bergentheim vr2. En alsof we daarna nog niet genoeg hebben van de buurvrouwen, spelen we een week later op gras nog een oefenpotje tegen deze dames. Wij gaan met frisse moed op naar de volgende seizoenshelft, en hopen jullie nog veel te zien langs de zijlijnen!