Degradatie is helaas niet meer te vermijden voor onze dames selectie, maar punten pakken moet toch nog zeker wel lukken dit seizoen. Met nog drie wedstrijden op het programma was de thuis wedstrijd tegen Olde Veste Vr1 de grootste angstgegner. Als de nummer 1 van de competitie niet simpelweg bijna alles gewonnen had, dan had Olde Veste zeker meegedongen om het kampioenschap. Een periode ligt nog wel in het verschiet voor de dames uit Steenwijk.

Vroege middag wedstrijden op het hoofdveld schijnen ons goed te liggen, zo ook in vandaag. Om twaalf uur trapten we af voor de eerste helft. Zoals verwacht ging Olde Veste vol op de aanval, volledig in de lijn der verwachting pakte ze dit voornamelijk opbouwend aan. Bal rond laten gaan en opschuiven richting ons doel, maar onze verdediging hield de gelederen (net) afdoende gesloten. Het meeste gevaar kwam van de zijkanten, waar de gasten goede buitenspelers hadden met een prima voorzet. Het spelbeeld was dan ook veel van hetzelfde in de eerste helft, Olde Veste viel aan en Bruchterveld verdedigde uit. Echte aanvallen kwamen er helaas niet uit in de eerste helft, op een enkele kans via Celine na. Op de meest vervelende tijd die je je maar kan bedenken, één minuut voor rust, werd de wedstrijd dan eindelijk opengebroken. Een steekpass van Olde Veste kwam via de een verdedigende voet precies aan bij de spits van de gasten, die deze vervolgens onder de uitkomende keepster door schoof. Een vervelende tegenslag natuurlijk, maar lang hoefde we hier niet van te balen als Sylke er op de rechterkant vandoor mag met de bal. Ze wurmt zich knap langs twee vrouw van Olde Veste om vervolgens Hesther in de bal toe te vertrouwen voor de assist. Deze lijkt aanvankelijk te scherp, maar de keepster van Olde Veste gaat er Bayern Munchen-stijl aan voorbij. Jeska stond vervolgens op de goede plek om de bal in de goal te schuiven. 1-1 en rust.

Het scenario van een aantal weken geleden tegen, het reeds officieus kampioen geworden, Berkum Vr1 borrelde weer naar boven. Ook toen werd een puike partij op de mat gelegd door onze dames en leek het lange tijd zo dat wij de koploper hun eerste punten gingen afsnoepen. Helaas duurde wedstrijd toen net te lang, maar dat ging ons vandaag niet gebeuren. Zo was het spelbeeld in de tweede helft weer veel van hetzelfde. Bruchterveld verdedigen en Olde Veste aanvallen wat lange tijd maar net niets opleverde, tot zware irritaties bij de gasten aan toe uiteraard. Uit het niets ontpopten wij ons ineens tot ware meesters van de counter. Wederom was het een fijne diepte pass, ditmaal van de sterk spelende Marjolein, op Sylke die dit keer zelf naar binnen sneed en geplaatst onder de keepster door in de goal schoot. Als of het nog niet gekker kon worden kwam daar in 68ste minuut zelfs nog de 3-1 bij. Wederom was er een grabbelende keepster bij betrokken en wederom was daar Jeska om de bal in het goal te schuiven. Tot dan toe waren de dames van Olde Veste nog niet enorm gevaarlijk geweest, maar vanaf de 70ste minuut was het eenrichtingsverkeer richting Bruchterveldse goal. Alles behalve de keepster van Olde Veste diep op onze helft. Helaas, scoort Olde Veste twee keer uit een rommelige situatie van uit een corner. Om maar niet te spreken over de inzet die via de kruising óp de lijn uit de goal sprong en wat andere goede kansen. Het eindsignaal kon niet vroeg genoeg komen. Gelukkig kwam die wel op tijd dit keer, want het bleef bij 3-3.

Een meer dan geweldige prestatie van onze dames en een mooie opsteker richting de laatste twee wedstrijden, eerste Drenthina uit en afsluitend over twee weken de derby tegen buurvrouw Bergentheim.