Na een enerverende winterstop, waarin er leuk meegedaan werd in verscheidene zaalvoetbaltoernooien en nog afgelopen maandag werd geoefend tegen tweede klasser Bergentheim (alwaar we ook zeker 60 minuten leuk meededen), was het gister dan eindelijk weer tijd om voor het echte werk de wei in te trekken. En een wei was het, een traag en zwaar hoofdveld op sportpark de Noppenweide was het decor. Alwaar menig speler van het derde de derby van onze heren verstek liet gaan om uiteindelijk absoluut niet getrakteerd te worden op een spektakelstuk, want na 90 minuten voetbal waren beide ploegen net zo ver als bij de eerste aftrap: 0-0.
Hulzense Boys Vr1 het is toch altijd weer gissen hoe de stand van zaken daar is. Vorig seizoen werd 1 keer gewonnen en 1 keer verloren van de dames uit Nijverdal. En ook dit seizoen kwamen we hen al twee keer tegen. In de beker werd er na een zeer hobbelige warming up, waarin Roos haar enkel brak, gelijk gespeeld, om vervolgens nog geen drie dagen later tegen hetzelfde team met 7-2 van de mat te worden getikt. Voetbal zit er wel in bij Hulzen, maar ook dit team is overwegend jong en nog volop in ontwikkeling. Met 4 punten staan ze onderaan bij deze hervatting van de competitie. Onze dames trappen met het dubbele aantal punten vanaf de achtste plek op de ranglijst af. Een overwinning had dus zeker in het vaatje gezeten vandaag, en had de burger frisse moed gegeven richting het vervolg van de competitie.
Helaas bleek dit allemaal niet zo van zelfsprekend vandaag. Het begin was goed en fel. Ondanks het matige veld durfden we de weg van opbouwen in te slaan, ballen werden keurig in de voeten afgeleverd en doorverwerkt naar de juiste kleur. Nu kan je stellen dat Hulzense Boys ons bij tijd en wijlen ook wel flink die ruimte gaf. De eerste kansen waren voor Inge. Anne in de spits geeft toch wel enige flair aan het geheel. Een vrouw die de bal vast kan houden en vervolgens met fraaie hak of steekbal Inge langs de lijn wegstuurt. Met Inge op stoom kun je de borst natmaken, ze kapte een aantal verdedigers uit en ging op oorlogspad richting goal. Alwaar het schot, helaas voor ons vandaag niet goed stond afgesteld. Ook andersom doet Anne een duitje in het vat, een voorzet van links waarbij Anne keurig voor de man, maar haar inzet van dichtbij treft de keepster. Ook rechter buitenspeelster Mariël probeert het nog eens. Na een keurig uitgespeelde aanval is het Danique dan vanuit de zestien van links voor kan leggen. Hier kapt Mariël nog ijzig rustig op de 5 meter een tegenstandster uit, maar ook zij de keepster van Hulzense Boys in de weg liggen. De wet van Murphy laat ook zowat nog van zich horen, wanneer Ilse met een man in haar rug word ingespeeld door Lara. De bal komt net zo snel weer terug en eindigt boven op de lat.
Het begin van de tweede helft is een stukje rommeliger. In de ijver om er op en erover te knallen, worden we onrustig en Hulzense Boys besluit het spel te vertragen. Het duurt een goede 20 minuutjes tot we weer redelijk in het spel zitten. Aan de rechterkant brengen invallers Lorena en Emely nieuwe energie en gevaar met zich mee. Ook Roos, de haar competitie rentree maakt vandaag, doet een duit in het kansenzakje. Ze komt een heel eind de opgestormt nadat het spel goed door Mariël naar de andere kant verplaatst wordt. Haar inzet mist helaas kracht. Er volgen nog een paar mooie momenten wanneer Inge via links weggestoken wordt en ze op tempo naar binnen kan snijden. Lorena komt een teen te kort, en een scrimmage even daarvoor wordt overgeschoten door Danique. Met nog 5 minuten op de klok denkt onze laatste man Mette het dan maar zelf op te lossen, maar na haar oversteken van het middenveld wordt de bal nog net tot corner verwerkt.
De scheids floot af met de woorden: ‘al had ik nog een kwartier door laten voetballen, het was 0-0 gebleven.’. Zo een wedstrijd moest het blijkbaar zijn voor ons vandaag. De competitie is wat merkwaardig ingepland, de volgende driee zaterdagen zijn dan ook gevuld met oefenwedstrijden. Op woensdag 14 februari spelen we nog een preventief verplaatste competitie wedstrijd tegen SVO Wierden. Genoeg tijd dus nog om wat puntjes op de i te zetten.