Hard werken, prima voetballen, maar niets krijgen. Dat is de laatste tijd het leven van de dames van VV Bruhterveld. Afgelopen zaterdag werd er gespeeld tegen HHC Vr2. Een wedstrijd waarvan wij hoopte dat het ons de eerste overwinning van het seizoen zou gaan opleveren. Helaas mocht het allemaal niet zo lopen.

HHC Vr2 heeft de afgelopen 2 seizoenen flinke sprongen gemaakt. Het nog redelijk jonge team laat steeds meer van zichzelf zien en is duidelijk volwassener geworden de afgelopen tijd. Zodoende bekerde het knap door en vindt het zichzelf inmiddels terug in de middenmoot van de 3de klasse. Onze eerste twee wedstrijden gingen niet zo voorspoedig. Er werd slecht begonnen tegen ZZC uit Zelhem en ook in Oldenzaal konden we een goede eerste helft niet belonen.

Tegen HHC2, waar vorig seizoen nog drie keer van gewonnen werd, moest het dus gebeuren. Iedereen was gebrand op de overwinning, zodoende werd er meteen fel gestart. De eerste 10 minuutjes lieten we ons flink zien op de helft van de tegenstander, maar van grote kansen kwam het nog niet. Vervolgens ligt het spel een poosje stil door een vervelende blessure aan HHC kant. Alsnog beterschap gewenst vanuit deze kant. Helaas lijkt HHC hierna wel wat beter wakker. Het neemt weer wat overwicht terug, met name op het middenveld. HHC laat ons het vuile werk vooral doen en loert op een foutje, wat na zo’n twintig minuten toch ook steeds meer gebeurd. Toch komen beide partijen niet tot grote kansen. Een vrije trap van Inge wordt keurig verwerkt door de Hardenbergse keepster, en aan de andere kant zijn het ook slechts speldenprikjes die HHC eruit kan persen.

In de tweede helft is het wederom meer van het zelfde. Al waar in de eerste helft wij duidelijk het veld overwicht hadden is dat in de tweede helft wat minder duidelijk. We komen tot iets beter uitgespeelde kansen met dynamische invallers Lotte en Emely, maar tevens is het aan de andere kant soms ook billenknijpen. Op een weggebokste corner na, kan HHC Lara niet echt aan het werk zetten, maar de verdedigende linie heeft haar handen vol. Zo had het aan twee kanten zo maar kunnen vallen, en is de algemene indruk dan ook teleurstelling van twee kanten. Zowel gasten als gastvrouwen hadden op meer gehoopt, maar helaas kwamen we na 90 minuten geen steek verder dan 0-0.

Na het voor ons lege bekerweekend staat de volgende wedstrijd op het programma. De uitwedstrijd naar Enschede tegen Vogido Vr1. Ook Vogido zat twee seizoenen geleden nog bij ons in de competitie met een zeer jong en onervaren team, maar varen nu bovenaan mee in de 3de klasse. Naar alle waarschijnlijkheid wederom dus weer een flinke klus. Komende woensdagavond oefenen wij thuis om 19:30 tegen Hollandscheveld, dat ook uitkomt in de 3de klasse. Komt dat zien!