De hervatting van dit seizoen is 3 wedstrijden oud. 0-0 tegen de nummer laatst Hulzense Boys, een doordeweekse overwinning in extremis in Wierden en vandaag staat een flinke kluif op het programma namelijk; nummer 3 Hellendoorn. Ons voordeel, we zitten in een goede fase, en we spelen op ons prachtige hoofdveld. Daarnaast heeft Hellendoorn er vorige week een pittige pot op zitten waar het er naar verluid niet vriendelijk aan toe ging. Gelukkig stond er vandaag een dito neutrale scheidsrechter op het veld die er van meets af aan kort op zat.
Om 14:30, op een zo goed als leeg sportpark Noppenweide bracht Hellendoorn de bal aan het rollen. Hellendoorn blijkt toch elk seizoen weer een pittige, maar leuke tegenstander om tegen te spelen. Twee voetballende ploegen die het willen laten zien. Een nieuwe trend binnen het vrouwenvoetbal lijkt de (absurd) hoogstaande keepster. Een keepster die zowat op lijn staat met de laatste linie. De schrijfster in deze ontgaat alle logica hiertoe, maar dat mag de pret niet drukken, want deze speelwijze heeft ons dit seizoen al zeker 7 punten opgeleverd. Zo ook uiteindelijk vandaag.
Hellendoorn begon fier voetballend aan de wedstrijd. Het meeste voetbal speelde zich de eerste 10/20 minuten af op het middenveld. Hellendoorn beschikt over een brede selectie met goed voetballende speelsters. Met name de aanvoerster, en de buitenspeelsters vallen op. Al is de speelstijl wel te doorzien. Het opbouwen moet veelal gebeuren via de aanvoerster achterin, die een dito pass in de benen heeft. De knetterrappe buitenspeelsters worden vervolgens gezocht, die met een lepe actie vervolgens naar binnen willen trekken. De eerste kans is dan ook voor de gasten. Een voorzet vanaf rechts wordt gemist door alles en iedereen, na een onbedoeld overstapje van Emely. De buitenspelers zoeken vaak de kaats om vervolgens als de wiedeweerga de diepte op te zoeken. Dat er op het scherpst van de snede gevoetbald wordt blijkt wel wanneer een gevaarlijke uitbraak van ons op bijzonder onvriendelijke wijze de kop in wordt gedrukt door de rechter centrale van de gasten. Met een leidsman met kaarten op zak, zullen de Hellendoornse toch wel opgelucht adem hebben gehaald toen er slechts heel gegeven werd. Toch openen wij de score even later alsnog. De zwakte bij Hellendoorn ligt achterin, goed doordrukken van Ellemijn resulteert in een matige lange bal die Danique kan oppakken. Linksbuiten Mette trekt naar binnen, en ontvangt op randje zestien de bal. Ze twijfelt geen minuut, met een lichaamsschijnbeweging zet ze haar directe tegenstander weg en schiet ze de bal prachtig over de Hellendoornse keepster. Het duurt helaas niet lang voor Hellendoorn wederom via een aanval over de flanken de 1-1 op het bord zet. Kort voor rust heeft Hellendoorn de koppies niet scherp, en hiervan wordt optimaal geprofiteerd. In de laatste 5 minuten voor de rust klappen wij in de duels en weten zo tot twee keer toe de bal op een mooie plek af te snoepen. 1 maal gaat de keeper op een vervelende plek in de fout, en een tweede keer is het de rechtsback van Hellendoorn die haar ploeg flink in problemen brengt. Hier maakt Inge optimaal gebruik van en ook wonderschoon gebruik van! Zo kunnen wij rusten met een comfortabele, en verdiende, 3-1 voorsprong.
Dat Hellendoorn uit een ander vaatje gaat tappen in de tweede helft is uiteraard voorspelbaar. Toch zijn wij het die wederom als eerste scoren. Wederom is het een attente Inge die de bal hoog op het veld verovert. Keepster staat, wederom, om onduidelijke redenen dik 20 meter voor de eigen goal. Inge kan zeer eenvoudig met haar krachtige linkerpoot die bal over de keepster in de goal werken.
Dit luidt een ware alles of niets strijd in voor Hellendoorn. Het schuift nog een vrouwtje naar voren. Het is werkelijk alle “hands” aan dek om het gevaar af te houden. Invalster Mariël neemt dit iets te serieus. Haar, enigzins lichte, hangen aan de tegenstandster wordt meteen bestraft met een penalty. De scheidsrechter gaf al de hele wedstrijd duidelijk aan dat hij hier niet van gedient was, dus dat deze wedstrijd zonder een penalty uitgespeeld ging worden was al enigzins onwaarschijnlijk. Hellendoorn koopt deze zeer goedkope penalty zonder twijfel op. Mariël, met nu geel op zak, pakt zich daarna wel weer grandioos bij elkaar en dat verdient een dik compliment! Aan de andere kant wordt even later Ilse flink tegen de vloer gewerkt. Met één voet in de zestien legt de scheids hem ditmaal niet op de stip. De daarop volgende vrije trap wordt door Inge hard in de handen van de keepster getrapt.
Even later een rommelige corner. Hands op de lijn van Linde bij de paal was duidelijk, maar daarvoor had de scheidsrechter al hands gezien bij een Hellendoornse. Eindresultaat: goal afgekeurd. De bank had hier niet helemaal op gerekend, het voerde de 4-3 al in op het scorebord. Hierna gaan ze hiermee aan de pruttel, waardoor het scorebord even op non-actief heeft gestaan. Hier bleek Hellendoorn geen rekening mee gehouden te hebben, want als de scheidsrechter afblaast staat 88 op het bord en is de verontwaardiging groot bij de gasten. Bij ons storten de strijdsters ter aarde, want zeker 10 minuten was het vrouwen en kinderen eerst om maar te voorkomen dat de gelijkmaker gemaakt werd.
Dit mag de pret niet drukken bij ons! En terugkijkend op de wedstrijd, win je hier meer dan terecht. De Hellendoornse fouten werden keihard afgestraft en er mag gezegd worden dat zij ook bij tijd en wijlen goed wegkwamen met de beslissingen van de scheidsrechter van dienst. Met deze heerlijke overwinning staan klimmen wij 2 plekken op de ranglijst en staan we tweede in de race om periode 2 achter de huidige koploper in de competitie. Reden genoeg voor een drankje in de kantine met de voltallige 19-koppige selectie + begeleiding en aanhang. Nu is de tweede seizoenshelft echt begonnen! Volgende week gaan we hopelijk deze heerlijke lijn doortrekken op bezoek bij de nummer 5 HHC vrouwen 2. Om 12:30 trappen we af op de Boshoek!