Na de al lastige bekerpoule van vorig jaar deed de KNVB er dit jaar nog een schepje bovenop en deelde het onze dames in bij alleen maar 2de klassers in de bekerpoule. De afgelopen weken werd er door Vr1 geploeterd tegen achtereenvolgens Bergentheim Vr1, Gramsbergen Vr1 en HHC Vr1.

Als eerst stond Bergentheim op het programma. Vorig jaar werd in de beker periode zelfs nog gewonnen van dit Banthum, maar dit seizoen was het allemaal even anders. Met een geheel nieuwe trainers staf, met nieuwe frisse ideeën, en nog niet geheel en al compleet traden wij op een zeer warme zaterdag aan in Banthum. Een veldje verderop werd er door ons eerste elftal een zeer saaie pot gespeeld zonder doelpunten. Wie spektakel had willen zien had bij het kunstgras moeten komen kijken. Al zijn we achteraf allemaal heel blij dat jullie dat niet gedaan hebben, want ondanks de twee gescoorde doelpunten konden wij achteraf wel stellen dat dit een flinke off-day voor ons was. We druipten uiteindelijk met 8-2 en onze ziel onder de arm het veld af.

Het was dus wel duidelijk dat er in de bekerwedstrijden hard gewerkt moest gaan worden voor zeer minieme resultaten. De tweede wedstrijd was tegen Gramsbergen thuis. Een wedstrijd die vorig seizoen nog volledig uit de hand liep. De Gramsberger dames zijn bijzonder “fanatiek”, met de nadruk op bijzonder. Wat de wedstrijden niet altijd even leuk maakt om te spelen. Na het resultaat van vorige week zat de spanning er dan ook wel flink in. Al relatief snel kregen we ook hier de deksel op de neus, maar in tegenstelling tot verleden week hield het vertrouwen nu wel stand. Want, wat hebben we ook eigenlijk te verliezen. Als een ware unit werd er gestreden, en kwamen er zelfs nog meerdere kansen en periode van een kleine 10 minuten waarin wij de bovenliggende partij waren. 0-3 werd de uitslag, waar het ook zo maar pardoes 3-3 had kunnen zijn. Positieve vibes overheerste na deze wedstrijd.

Als laatste stond HHC Vr1 op het programma. De hoofdmacht van HHC heeft de afgelopen jaren een wervellende ontwikkeling doorgemaakt van de 3de/2de klasse naar de hoofdklasse (als ik mij niet vergis), maar is inmiddels weer teruggezakt naar de 2de klasse. Op papier leek dit de zwaarste kluif, maar onderlinge resultaten tegen bovenstaande teams leken andere dingen te vertellen. HHC had technisch zeker sterke voetballers in het elftal, maar vond het gedurende de wedstrijd toch wel lastig om echte kansen te creëren. De twee doelpunten uit de eerste helft kreeg het toch voornamelijk van ons in de schoot geworpen. Wij kregen daarentegen voorin helaas weing poten aan de grond. Dat HHC toch eigenlijk wel een monsterscore wilde neerzetten bleek wel in de tweede helft, toen het nog een vrouwtje mee naar voren schoof. Het was even billenknijpen, maar na een kleine omzetting van Jarno, was ook dit gevaar tamelijk snel in de kiem gesmoord. Eén momentje van onoplettendheid bij ons werd wel meteen hard afgestraft. Toch konden wij wederom met een positieve noot afsluiten door een prachtige counter af te rondden. Eindstand 3-1.

Er is best wat geexperimenteerd tijdens deze wedstrijden tegen hoger geklasseerde teams. Een bult speelsters hebben laten zien dat zij op andere posities bijzonder goed uit de voeten kunnen, veerkracht en doorzettingsvermogen zijn al flink op de proef gesteld, met positieve uitkomsten. Met deze inzet moet er zeker wat te halen zijn in de eigen competitie. Wij kijken dus enorm uit naar het komende seizoen en hopen natuurlijk op zoveel mogelijk support!