Na een niet geheel en al onbevlekte voorbereiding is ook voor de dames vorige week de competitie begonnen. Ons jonge elftal had het lastig tegen het altijd sterke Genemuiden, maar liet ook zeker bij vlagen goed voetbal zien. Voor afgelopen zaterdag stond de eerste thuis wedstrijd van de competitie op het programma.

Op deze regenachtige zaterdag ochtend maakten we ons klaar om tegen Klarenbeek VR2 te spelen. Klarenbeek was niet zonder kleerscheuren de eerste wedstrijden uitgekomen. Het verloor net als ons haar eerste competitie wedstrijd en kon voor vandaag ‘maar’ 12 speelsters optrommelen om de reis naar Bruchterveld te maken.

Met beide ploegen gebrand op een eerste zege trapte we om 12:00 af. Je moest er op tijd bijzijn, want om 12:03 lag de eerste bal er al in. De eerste steekpass sneed meteen door de Klarenbeekse verdediging en vond Hesther die de weg richting doel inzette. Samen met de goed meegelopen Sylke tikte ze ook de keepster er uit en zette de vroege voorsprong op het bord. En goede 20 minuten waren we zeker de betere ploeg op het veld, via Inge en Jeska waren er kansen om de score uit te breidden maar deze werden helaas niet verzilverd. Op het middenveld kregen we het lastiger, de gasten wisselden veel van positie en het was voor ons lastig om te bepalen wie wie wanneer oppakte. Zo wisten de middenvelders van Klarenbeek af en toe de vrijheid te vinden om hun aanvallers te bereiken. Dit leverde hier en daar wat gevaarlijke situaties op en we moesten zelfs een tegendoelpunt incasseren. Na de gelijkmaker werd het spel niet minder rommelig. Aan beide kanten kwamen er situaties voor het goal. Inge leek de voorsprong van de voet te laten vertrekken vlak voor rust, maar de keepster tikte haar inzet op miraculeuze wijze nog tegen de lat.

Na de thee kwamen we weer gefocust het veld op. Wederom moest je er snel bijzijn om niets te missen, want in de derde minuut was er alweer actie. De ingevallen Saskia zette de dribbel van de linkerkant naar binnen, de zestien, in. Ondanks dat ze flink word vastgepakt weet ze nog een voorzet te geven, deze komt helaas niet aan, waarop de scheids keurig de voordeel regel toepast en de penalty geeft. Deze mag aanvoerster Hesther voor haar rekening nemen en zij rondde bijzonder koel af. En dit keer weten we het wel vast te houden. De gehele tweede helft waren we duidelijk beter dan de bezoeksters. We rijgen een aantal kansen aan elkaar, maar krijgen de bal maar niet in het netje. Halverwege de tweede helft leggen we Klarenbeek dan toch echt definitief over de knie. Als Hesther in de punt van de aanval met een simpele voet beweging Sylke weg stuurt. De hoek lijkt moeilijk en de afstand nog ver, maar Sylke schiet de bal hard binnen in de korte hoek. Hesther mag dan een hattrick op haar naam gaan zetten. Na de 4-1, maakt ze ook op wonder schone wijze de 5-1. Vanaf een meter of twintig stift ze de bal over de keepster die te ver van haar lijn staat. Klarenbeek zoekt nog aansluiting met het maken van de 5-2, maar vind deze niet meer.

Een mooi potje voetbal om te kijken en een heerlijke opsteker op weg naar Wolvega volgende week.