Na een weekje stil te hebben gezeten mochten wij vandaag aantreden tegen ASV Dronten Vr1. De pechvogels uit Flevoland moeten om de twee weken zeker een uur kachelen om het op te nemen tegen ploegen uit regio Almelo en Hardenberg. In de voorgaande wedstrijden resulteerde dit in een 4-1 verlies tegen Oranje Nassau en een 5-1 winst tegen HHC. Over het niveau van Drontense vrouwen valt dus nog weinig soeps te zeggen. Tot op heden leken wij nog een redelijk gemakkelijk rit te hebben gehad tegen hekkensluiters HHC en DETO, dus het was maar zeer de vraag hoe het vandaag ging lopen. De wedstrijd mondde uit in een spectaculair voetbalgevecht.

Tegenover ons vandaag stonden een aantal stevige dames, die klaar waren om het ons eens flink lastig te maken. De wedstrijd was dan ook vanaf minuut één aantrekkelijk om te bekijken. Nog voor de klok 10 minuten aantikte had zowel de uit- als de thuisploeg al wat flinke speldenprikken uitgedeeld. Kansjes van Sylke en Hesther werden gepareerd door de Drontense keepster en voor het doel van Lara langs dwarrelde ook nog een balletje. Na de aftastende doch aantrekkelijke openingsfase pakten wij sterk het initiatief. ASV kwam nog nauwelijks van de eigen helft af en had voornamelijk veel moeite met onze vliegensvlugge buitenspeelsters. Na een mislukte pass of tien had Lotte eindelijk het vizier op scherp en werd Sylke gevonden op de rechter flank. Hier kwam veel gevaar uit, maar de eindpass voor de goal kwam telkens net te kort, of gewoon niet. Het was dan ook onze linker spits van dienst, Inge, die de score verdiend opende na een minuut of 20. Een kleine 10 minuten later was het wederom een aanval over links, ditmaal keurig verlegd naar rechts waar Sylke zich langs de verdediger knokte en al vallend met rechts (echt waar Sylke) de bal in de lange hoek prikte. Er leek geen vuiltje aan de lucht, want achterin werd ook maar sporadisch wat weggegeven. Ondertussen kwamen er nog kansen via Hesther en kopte ook Inge nog bijna een bal binnen. Jarige jet Iris had het grootste gevaar van ASV keurige in de binnenzak gestopt. Het enige echte gevaar van ASV kwam van haar kant wanneer de linksbuiten zich er wel doorfrommelde. De derde, en laatste kans, van Dronten in de eerste helft werd dan ook omgezet in de aansluitingstreffer vlak voor rust. Een corner werd onvoldoende weggewerkt door Lara, waarna de bal op de voet belandde van de laatste vrouw van Dronten. De bal dwarrelde daarna met een sukkeldrafje over de achterlijn bij de tweede paal.
De eerste helft was leuk aangluren, maar in de tweede helft kwam het vuurwerk pas echt los. Redelijk kort na rust kwam de uitlooptreffer gevolleerd van de voet van Sylke na een heerlijke corner van Inge. Enkel was de grip op de wedstrijd na een minuut of 70 ineens weg. Een vermeende handsbal werd over het hoofd gezien, waarna de rechtsbuiten van Dronten door kon lopen richting Lara en gedecideerd in de verre hoek afwerkte. Nog niets aan het handje denk je zo, maar niets bleek minder waar. In het vaatje van ASV zat nog een gemene spits waar menig verdedigster de handen en ogen aan vol had. Links en rechts slachtoffers achterlatend ging ze met volle overtuiging de duels in. Op de huid gezeten door Daniek v/d B, die naar eigen zeggen wel eens leukere wedstrijden heeft gespeeld. Mede door dit breekijzer komt Dronten in 79ste minuut ineens langs zij. Een counter uit het boekje wordt, ere wie ere toekomt, bijzonder leep over de uitkomende keeper gewipt.
En daar sta je dan, van 3-1 voor en geen vuiltje aan de lucht, ineens tegen de bierkaai te voetballen. Een omslagpunt wat vele teams de kop zou kunnen kosten, toch lieten wij het er niet bij zitten. In het specifiek Inge, die zich nog een keer flink boos maakte. Vanaf linksmidden in de tweede helft kreeg zij ineens zeeën met ruimte, en die benutte ze optimaal. Met regelmaat werd ze gevonden en stichtte ze gevaar voor de ploeg. Kort na de gelijkmaker trok ze er maar eens zelf op uit, en hoe! Een mooie aanname, een toffe passeerbeweging en kanonskogel in de verre hoek onhoudbaar voor de sterke Drontense keepster. Dronten stuurde hierna de laatste man nog mee naar voren, maar ook deze werd vakkundig onschadelijk gemaakt door onze verdediging. De grootste kansen na de 4-3 waren nog voor Bruchterveld, toch was in de laatste minuten de spanning echt nog te snijden.
Nog enkele minuten was het billenknijpen (en armen knijpen voor de spits van ASV), maar van echt gevaar komt het niet meer. Daarmee stortte onze moede hoofden tevreden ter aarde na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Jan Timmer. Een heuse veldslag werd tamelijk ongeschonden overleeft, en wederom komen we met drie punten uit de strijd. Hiermee komen wij op 9 punten uit 3 wedstrijden. Volgende week is het treffen met Den Ham. Een heuse angstgegner die tot vandaag ook nog ongeslagen meedraaide. Het is spanning en sensatie in de derde klasse oost damesvoetbal, dus kom dat zien om half 3 thuis op het eerste veld.