Twee weken geleden hervatte vrouwen 1 het voetbalseizoen bij buurvrouw Bergentheim. Net als twee oefenwedstrijden na de winterstop ging deze ook verloren. Toch hebben we ook veel goede dingen gezien en gedaan. Zo gingen we lang mooi gelijk op met eerste klasser Hollandscheveld en was de kennismaking met 4-4-2 in Bergentheim ook veelbelovend.

Voor vandaag stond de thuis wedstrijd tegen Wolvega op de planning. Wolvega begon net als ons het seizoen erg stroef en sprokkelde met moeite punten bij elkaar op het drassige, slome gras in Friesland. Vlak voor de winterstop zagen de Friezinnen echter het licht en versloegen ze achter elkaar Ermelo en Genemuiden. Belangrijke speelsters sloten zich daar aan bij de selectie, bij ons was bijna het tegenovergestelde aan de hand. Na de vervelende oefenpot tegen Den Ham vorige week waren er flink wat kleine en grotere pijntjes. Gelukkig mochten we ook weer een paar belangrijke spelers bijschrijven die na een lange blessure weer speelfit waren.

Met opgeheven hoofd begonnen we vandaag aan de wedstrijd op het kunstgras. En we begonnen nog goed ook. We hadden het betere van het spel en kwamen al snel tot een kans met de goed doorgelopen Hesther. Zij wipt de bal over de keepster en helaas ook net over de verre kruising. Helaas lijkt het lot het ons niet te gunnen dit seizoen, want de volgende diepe bal op Hesther gaat het mis. In een uiterste poging om de bal te halen gaat ze door haar enkel en is het meteen einde wedstrijd voor haar. Zo moest de net van een blessure herstelde Sylke een stuk langer aan de bak dan van te voren bedacht. We speelde vijf minuten met tien man en waren we toch beduusd van deze gebeurtenis. Wolvega maakte heir optimaal gebruik van, binnen tien minuten na de blessure stond het 0-2. Deze klappen kwamen we maar slecht te boven, de rest van de eerste helft was niet geweldig van onze kant en we kwamen slecht tot kansen. Om het nog vervelender te maken scoort de sterke nummer 10 van Wolvega in de laatste minuut voor rust nog de 0-3.

In de rust moesten we de koppies even weer omhoog zetten, want ondanks dat geen leuke wedstrijden waren we ook niet geheel kansloos. Supporters die alleen de tweede helft hebben gezien zullen dan ook niet hebben geloofd dat Wolvega zoveel beter was voor de rust. We kwamen geweldige uit de startblokken, er werd goed gecombineerd en ruimtes werden optimaal benut. Vanaf de hervatting dwongen we Wolvega om achter ons aan te lopen in plaats van andersom. Na dik 10 minuten werd het harde werken dan ook beloond. Sylke werd weggestuurd door Britt, Sylke mocht alleen af op de keeper. Ze blijft goed rustig en scoort de 3-1. Een geweldige opsteker en we blijven dan ook goed door voetballen op de helft van de tegenstander. Er zijn nog een paar kansjes voor Inge en Britt, maar helaas vliegt er niets meer in.

Wel gaan we met opgeheven hoofd van het veld, want met dit spel gaan we zeker nog punten pakken dit seizoen. Over twee weken reizen we met goede moed af naar de verassend presenterende promovendus Heino.