Als laatste beker opponent troffen wij vandaag HHC vr2. De (jonge) dames uit Hardenberg zijn het beloftenelftal van de damesdelegatie van HHC en hield zich tijdens deze bekerperiode fier overeind. Het hield Bergentheim op een knap gelijkspel en Gramsbergen won slèchts met 1-0 van deze ploeg. Wij werden gewaarschuwd voor jonge, snelle en talentvolle dames.
Dat het elftal jong was, was meteen duidelijk. Veel slanke blonde paardenstaarten stonden tegenover ons op het veld aan de aftrap. Vanaf de aftrap leek het even redelijk gelijk op te gaan. Van Bruchterveldse kant was het (in de ogen van de verslaggeefster) iets te slap allemaal. Alles ging net niet met overtuiging. Toch kwamen we al vroeg op voorsprong. Hesther die met goed gebruik van het lichaam naar binnen kon komen om en nabij de achterlijn trekt de bal goed voor. Dusdanig goed dat de HHC verdedigster het niet kon laten om de bal af te ronden in eigen goal. Een goede reden om eens flink uit te pakken vandaag zou je zeggen, maar dat bleek lastiger dan gedacht.
Al met al was het spel wel redelijk, bij tijd en wijlen wat slordig, maar vooral een beetje slapjes. De jonge dames van HHC konden hierdoor een aantal keer mooi combineren, maar tot echt gevaar kwamen ze eigenlijk nauwelijks. Het was duidelijk dat wij met een beetje meer nauwkeurigheid en overtuiging deze dames de baas moeten kunnen zijn vandaag. Via Inge en Hesther kwamen er nog wel een paar kleine kansjes, maar het duurde toch zeker tot 5 minuutjes voor de rust dat er pas echt weer leven in de brouwerij kwam. De razendsnelle Sylke zorgde als invaller voor nog wat hachelijke momentjes voor de HHC goal, maar de 1-0 bleef staan tot de rust.
Ondanks dat wij het betere van het spel hadden, waren er zeker een paar voetbaltechnische zaken die nog even opgelost moesten worden. In de rust werden de ondertal-situaties even geanalyseerd en rechtgetrokken voor de tweede helft. Dit bracht duidelijk de nodige rust, maar had als nadeel dat de wedstrijd voor de neutrale kijker er niet spannender op werd. Het tempo, waar deze al niet knetterhoog was, werd nog lager. Wel kwamen er meer mooie kansen voor ons. Sylke en Hesther troffen beide de keepster op hun weg. Mette die al de hele wedstrijd met heerlijke steekballen aan het strooien was, vond omstreeks minuut 65 spits Inge op de rechterflank van het veld. Die kruiste sterk naar binnen, de voorzet leek te komen, destemeer verraste het schot in de korte hoek vriend en vijand, 2-0.
Een aantal kleine kansjes waren er nog voor Danique en Daniek, maar voor de rest was er niet veel spannends te zien op het veld. Een zakelijke overwinning is ook een overwinning. Gegroepeerd en met de nodige rust en volwassenheid werd de wedstrijd keurig uitgebald.
Al met al geen gekke repetitie voor de start van de competitie. Sterker nog, door deze overwinning kwamen wij in punten gelijk met Gramsbergen, dat met 5-1 werd afgedroogd door Bergentheim. Hierdoor komen wij met een doelpuntensaldo van +2 als winnaar uit de bus in bekergroep 2-11.
Over twee weken komen wij dit HHC opnieuw tegen tijdens de competitiestart. Ondertussen gaan wij komende vrijdagavond een 7-tal toernooitje afwerken in Vilsteren.