Net als twee weken geleden, stonden we vandaag tegenover HHC vr2. Enkel mochten we ditmaal naar Hardenberg. Eenmaal daar aangekomen bleek de wedstrijd een half uur later te starten, tactische zet om de tegenstander uit de concentratie te halen? Wie weet. In het voorbijgaan konden we nog naar ons 4de zwaaien die dezelfde tactiek moesten ondergaan. Goed geregeld!

We waren voor het eerst dit seizoen tamelijk relaxed voor aanvang de wedstrijd. We hadden een sterke voorbereiding / bekerperiode laten zien, en twee weken geleden bood HHC weinig tegenstand. Dit kwam de concentratie niet ten goede voor de wedstrijd. Het begin was dan ook weer erg rommelig. Het spel werd door zowel de uit- als thuisploeg erg klein gehouden. Het makken daarin was wel dat zodra wij het balbezit wel hadden dat we niet, of te laat, het veld groot maakte. Pas een kwartier voor de rust kregen we een beetje grip op de wedstrijd en regen we de kansjes aan elkaar, maar van een doelpunt kwam het niet. Naast een schitterende vrije trap van Daniek Meijerink die via onderkant lat terug het veld in stuiterde, was er vrij weinig te beleven in de eerste helft.
Na een milde uitbrander in de rust van Hans en wat rigoureus wisselen, begonnen we de tweede helft iets sterker. Maar het feit dat bijna al ons echte gevaar kwam uit spelhervattingen zegt wel iets over het niveau van deze wedstrijd. De eerste spelhervatting was een vrije bal van de linkerkant, die voorgeslingerd werd door Lotte. Een twijfelende keepster, en Hesther die de voet er precies tegenaan kon zetten om binnen te prikken. Hesther bleek vandaag echte spitsengoals in de schoenen te hebben. Precies wat deze wedstrijd nodig had. Even later was er mooie corner van Inge die op de verre punt van de vijf viel, waar Hesther met het chocoladebeen de bal in het goal kon volleren.
Al met al lag de tweede helft vooral veel stil door vervelende blessures en pijntjes. Dit maakte de wedstrijd er niet leuker op om te aanschouwen, en zorgde ervoor dat wij al met al bijna 5 uur hebben rondgehangen op sportpark De Boshoek. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DETO op het programma, een over het algemeen stugge ploeg met technisch sterke speelsters. De uitslagen gaan tot op heden nog alle kanten op, dus het belooft een mooi seizoen te worden!