Na de puike teamprestatie vorige week uit tegen Hellendoorn, stond vandaag wederom een pittige partij op de planning. Namelijk: tegen koploper OZC. Voor de winterstop werden we in Ommen, met name in de eerste helft, compleet verrast en overlopen, wat resulteerde in een 7-0 aftocht naar Bruchterveld. Zoals we vorige week lieten zien, geeft het verleden geen garantie voor de toekomst, maar toch knepen we hem allemaal wel een beetje voor aanvang van de wedstrijd. De welbekende bus-opstelling werd weer tevoorschijn getoverd en met frisse moed zette we onze tanden in de wedstrijd.

OZC, anders dan de andere ploegen die 3de klasse-7 aanvoeren, geen oneindige breiploeg. Het schiet vaak en veel van afstand, wat ons in het verleden nogal eens opbrak. Zo begonnen de gasten ook vandaag. Ze schoten als het ware uit de startblokken, en zochten veelal de aanval met een lange bal. OZC leek echter al snel door te hebben dat die weinig tot niet aankwam, door het goede positioneren van onze achterhoede. Het begon dus met meer rond spelen, en over het algemeen succesvol tot ongeveer onze zestien, waar het verdediger na verdediger tegenkwam die haar complete ziel en zaligheid in het duel gooide. Het kwam dan ook niet verder dan een aantal afstandsschotjes. Pardoes, was daar ineens een goede opbouw over de rechterkant. De aanval werd keurig opgebouwd door Jeska, via Danique die in één keer Hesther vond. Hesther kreeg de bal bij Inge die vanaf ongeveer 20 meter de bal in één vloeiende beweging over de keeper heen krulde in de kruising. Een juweel van een doelpunt. Het publiek ging staan in de tribunes en ook wij waren compleet euforisch. Feitje: OZC had tijdens deze hele competitie nog een achterstand te verwerken gekregen. Hadden wij toch maar mooi even geflikt. Een ongelooflijke opsteker op met zijn allen de schouders eronder te zetten en deze uitslag over de streep te trekken. OZC pakte het verhaal weer op, maar was duidelijk lichtelijk van het a propos. Het was enorm veel aan de bal, maar het creëerde weinig echte kansen. Tevens raakte het ook snel geïrriteerd door het slimme tijdrekken van onze dames. De kansen die het wel creëerde kwamen vaak na een individuele actie aan de zijkant. Waarvan één noemenswaardige, een inzet van enkele meters voor de goal die nog net genoeg de schoen van Lara schampte om aan de buitenkant van de bal over de achterlijn te rollen.

In de rust keken we elkaar nog eens aan. Uiterst effectief waren we natuurlijk geweest door onze ene kans te verzilveren, maar nu moesten alle hands aan de dek op eigen helft in deze laatste 45 minuten. Een gelijkspel zou een stunt wezen, maar een overwinning zou helemaal een wonder zijn. Bij OZC ging het gas er nu natuurlijk helemaal op. Het devies was dan ook temporiseren op alle mogelijke manieren. En gestreden werd er, op elke vierkante meter. Iedereen, maar dan ook iedereen deed zijn taak tot het uiterste van zijn kunnen. En zelfs nadat we de 1-1 (60ste minuut), en later de 1-2 (75ste minuut) te verwerken kregen was de strijdlust nog niet weg. We kregen zelfs een kort moment nog de geest, zelfs zo dat de gasten zelf nog gingen tijdrekken.

Toch moesten we helaas onze meerdere erkennen in kampioenskandidaat OZC met een uiteindelijke uitslag van 3-1. Toch kwamen we met een glimlach van het veld, want weer hebben we laten zien dat hier een echt team staat. Een groeibriljantje dat voor elkaar door het vuur wil gaan. Vooralsnog is dit voorlopig weer even onze laatste competitiewedstrijd. Als(!) bepaalde wedstrijden verplaatst worden zoals belooft, hervatten wij op 7 maart de competitie thuis tegen die andere titelkandidaat van de competitie: De Zweef Vr1.

Graag nodigen we jullie volgende week wel uit om in aanloop naar de derby van onze heren tegen buurman Banthum, te komen kijken naar ons vriendschappelijke onderonsje tegen buurvrouw Marienberg om 12:00 op sportpark de Noppenweide.