Na een aantal oefenwedstrijden was het vandaag tijd voor de eerste bekerwedstrijd van het seizoen! Op ons eigen vertrouwde sportpark ontvingen wij Oranje Nassau VR1, een ploeg die bij sommige al bekend was uit eerdere competities. Zonder ons vaste duo Hans en Henk maar mét onze ex-trainer Niek waren wij er klaar voor om alles in de strijd te gooien. Met een volwaardig team van maar liefst 19 man moest dat dit seizoen wel goed komen, zo begonnen we vandaag met 5 fitte wissels op de bank en met Daniek Meijerink die haar rol als ‘insta influencer’ al eigen had gemaakt. (volg ons ook op instagram voor de laatste updates: vrouwen1vvbruchterveld) Dit jaar hebben wij ons team uitgebreid met jonge aanwas vanuit onze eigen jeugd maar ook vanuit buurclub HHC. Emely, Iris, Julia, Linde en Vera, welkom!

Om half 3 trapten we af op ons hoofdveld met goede moed, helaas na een paar minuten wist de spits van Oranje Nassau slim weg te draaien en een schot op goal te lossen, 0-1. Blijkbaar hadden wij dit nodig om wakker te worden, de 1-1 viel al snel hierna door goed vast zetten van onze rechterkant. En hier bleef het niet bij, al snel volgde de 2-1 door een goede samenwerking tussen Sylke en Hesther waarna Hesther een perfecte voorzet gaf op de goed inlopende Inge. Inge was goed op dreef, deze goal kwam voort vanuit een goede actie en plaats de bal netjes in de verre hoek. In de eerste helft was het doelpuntenfestijn nog niet voorbij! Maar dit keer niet aan onze kant, de 2-2 werd gemaakt door Oranje Nassau. En vlak voor rust werd het 3-2 waarbij Hesther een goede steekbal kreeg van Sylke en ze deze zo kon intikken.

Toen rust. Na de rust kwamen we beslagen ten ijs met een vers elftal waarbij bijna iedereen werd gewisseld behalve de as. We moesten wennen en kwamen er niet helemaal lekker in, de snelle spitsen van Oranje Nassau maakten hier gebruik van en wisten de 3-3 te maken. De toeschouwers pinkten een traantje weg toen vanuit een penal de 3-4 werd gemaakt door Oranje Nassau. Maar daar kwam Lotte (onze nieuwe mid-mid, voor wie dit nog niet was opgevallen) met een perfecte lange bal op Sylke, zij kon naar binnen trekken en maakte de 4-4. Op een gele kaart na van rechtsback Jeska om nog een tegendoelpunt te voorkomen bleef het rustig het laatste kwartier. Al met al geknokt, en met z’n allen gestreden! Weer ervaring rijker en met goede moed gaan we op naar volgende week; 14:30 tegen DETO in Vriezenveen. Komt dat zien!