Gisteren werd het nieuwe jaar weer ouderwets sportief ingeluid met de jaarlijkse snertloop en wandeling. Het weer viel niet enorm tegen (lees: het regende niet), en mede daardoor was ook dit jaar de opkomst weer alleszins mooi te noemen!

Voor de derde maal alweer, werd ook dit jaar weer gestart met de snertwandeltocht. Jan Ribberink had ons ook dit jaar weer voorzien van een leuke route. Met een mannetje of +- 50 werd er weer fanatiek gewandeld. Dit jaar richting het Moscou bos, alwaar er ook dit jaar door de kantinecommissie een mooi rustpunt ingericht was met warme versnaperingen! Ik heb van ‘horen zeggen’ dat de wandeling ook dit jaar weer erg gezellig en geslaagd was.

Door de uitmuntende prestatie van onze heren door de halve finale van Protos te bereiken, werd het hele middagprogramma een half uurtje naar voren geschoven. Dit weerhield de deelnemers er gelukkig niet van om wederom in grote getale aan te treden aan de start van de snertloop.

Alle medailles konden verdeeld worden binnen alle categorieën, ook dat is wel eens anders geweest. Eervolle vermelding bij de junioren gaat naar de 9 jarige Micha Reints die het goud binnensleepte bij de pupillen en een krap aan een kwartiertje later weer over de finish kwam in de categorie junioren tot 16 jaar, ditmaal als nummer 2.

Bij de senioren was de uitslag weer als vanouds. Richard Snippe deed wederom hard zijn best om René Potgieter van zijn eeuwige troon af te stoten, maar zijn tomeloze inzet leverde hem slechts de tweede plaats op. Beiden deden net iets meer dan 20 minuten over de afstand van bijna 6 km! Erik Hiddingh nam het brons mee bij de mannen.

Ook bij de vrouwen is de uitslag inmiddels al geen verassing meer te noemen. Alwaar Sylke met iets meer dan 24 minuten op de klok als eerst binnenkwam. Voor de tweede plek werd het nog bijna even spannend toen Dianne Hemmink steeds verder inliep bij steady nummer 2 Daniek v/d Berg. Beiden kwamen nagenoeg gelijk binnen, maar Daniek kwam toch net een half minuutje eerder over de lijn.

Van hieruit wensen wij als supportersvereniging, alle deelnemers en alle leden een gelukkig nieuwjaar en de beste sportieve wensen. Ook willen we alle vrijwilligers bedanken, de mensen bij de wegafzettingen, de bar- en keukenvrijwilligers, de kantinecommissie en Hans o/d Haar voor het aan elkaar praten van het geheel.