Zaterdag was het alweer zover, de 5e editie van het FIFA Toernooi. Deze bijzondere editie werd er 2 tegen 2 gespeeld.  Ook speelde jong tegen oud, wat overigens ook vaak werd gewonnen door de jeugd.

Rond kwart voor 7 stroomde de kantine vol met veel fanatieke FIFA-spelers! In totaal een deelnemersaantal van 60, dus 30 koppels.  De poulefase was spectaculair met 206 doelpunten in 60 duels. Het hoogst aantal doelpunten kwam op naam van Jim en Harry, die samen goed waren voor 23 doelpunten. Er waren slechts 3 teams die alle 4 de wedstrijden wisten te winnen in de poulefase, dit waren: Jorn & Tim, Senne & Richard en Max & Luuk.

Opvallend was de uitschakeling van Marco & Kevin, de twee vrienden die allebei een keer het toernooi wisten te winnen, maar haalden samen slechts 3 punten uit 4 wedstrijden. Een ander opvallend punt was, dat er slechts 1 team was met 0 punten. Dit waren Robbert & Koen, mede grondlegger van het toernooi en huidig organisator van het toernooi. Wel maakten ze samen 4 doelpunten, helaas waren dit er niet genoeg om een punt in de wacht te slepen.

Naast de nummer 1 en 2 van de poule die door gingen naar de knock-out fase, gingen ook de beste 4 nummers 3 door. Degene die hierdoor precies buiten de boot vielen waren Jordy & Jens, waar Jordy in de 4e editie net buiten de boot viel voor de finale, viel hij hier al buiten de boot voor de knock-outfase.

Vervolgens werd er opnieuw geloot voor de 8e finales, met nog 16 teams te gaan die allen aan elkaar geloot konden worden. Dit leverden een aantal mooie partijen op. Onder andere die tussen Alfons & Harold tegen Bram & Jan. Dit bloedstollend duel tussen PSG  en Ajax, stond het na 90 minuten nog 0-0. In verlenging kwamen Alfons & Harold op een 1-0 voorsprong en konden het zelfs uitbouwen tot 2-0 maar lukte het om binnen de 5 meter voor open doel op de lat te schieten en vervolgens wisten Bram & Jan hier wel raadt mee, door in de 120e minuut gelijk te maken. Vervolgens was het penalty’s, waar routiniers Alfons & Harold er van de spanning er letterlijk geen 1 meer inschoten. Bram & Jan deden dit wel en gingen door naar de kwartfinale.

In de kwartfinale werd het mooiste duel gespeeld tussen Gunnar & Evertjan en Guus & Niek. Een duel dat alle kanten op ging, met prachtige goals, waar ze soms zelf nog van schrokken. Na 90 minuten stond het 3-3 en daar bleef het niet bij. In de verlenging werd er nog eens 3 keer gescoord. Het AC Milan van Guus & Niek moest uiteindelijk met 5-4 buigen na 120 minuten voor het Real Madrid van Gunnar & Evertjan.

De ene halve finale gingen tussen Jesse & Boyan en Julian & Tom (Dortmund – Real Madrid). Dortmund ging de vorige ronde erg gemakkelijk door, ze wonnen met 5-1 van Juventus (Jorn en Tim), alleen ging de halve finale geheel anders.  Tom en Julian stuurden Jesse & Boyan met duidelijke cijfers naar huis: 3-0. De andere halve finale ging tussen Gunnar & Evertjan en Jonne & Nick. Dit duel werd gewonnen door Gunnar & Evertjan

De strijd om de 3e plek werd daardoor gespeeld door Jonne & Nick die het met BVB mochten opnemen tegen het Leicester van Boyan & Jesse. De razendsnelle aanvallers van Leicester waren te machtig voor de verdediging van BVB. Deze prachtige wedstrijd werd met 4-2 gewonnen door Boyan & Jesse.

De finale ging tussen Gunnar en Evert –jan tegen Julian en Tom dit was dus Real tegen Real, deze pot was zeer spannend tot het laatste moment beide hebben een grote kansen gehad alleen wisten Gunnar en Evertjan wel een kans te benutten, waardoor de grote winnaars van de avond Gunnar en Everjan waren!