ZVO Ommen 6 – Bruchterveld 4 – 3 (1 – 0) bekerwedstrijd
Maandag 4 september 21.00 uur

sporthal Carrousel Ommen

Scheidsrechter: Ekkel uit Vroomshoop

Spelers: Bernard Geertman (doel), Gert Nijeboer, Tinus Valkman, Jarno de Weerd, Gerwin Stegeman, Koen Godeke en Fons Ramaker

Scoreverloop: 2e min ZVO 1-0, 36e min ZVO 2-0, 38e min ZVO 3-0, 40e min Fons 3-1, 43e min ZVO 4-1, 46e min Koen 4-2 en 48e min Fons 4-3

Nieuw seizoen nieuwe kansen. Weinig veranderingen in het team, Tim en Gerjon waren vorige seizoen nog oproepspelers maar maken nu deel uit van de vaste selectie. Tinus heeft afscheid genomen maar zal dit seizoen indien nodig fungeren als oproepspeler. Het zaalteam gaat niet zoals HHC en Hardenberg’85 naar de nieuwe sporthal maar blijft zijn thuiswedstrijden voorlopig spelen in De Meet op de woensdagavonden om 21.00 uur. De leider beschikt de eerste wedstrijd van het seizoen slechts over twee vaste spelers. Daarom werden er maar liefst vijf spelers van de oproeplijst gevraagd waaronder Tinus die net afscheid had genomen en nu alweer snakt naar de tweede fles schrobbeler. Zowel Jarno de Weerd als Koen Godeke maakten hun debuut en deden dat prima. Wij werden maandag keurig ontvangen door de Bruchtervelder Harry Reints de beheerder van sporhal Carrousel. In de eerste helft hadden we echter veel goede kansen en hadden we misschien wel meer verdiend. Het was ZVO dat in de 43e minuut uitliep naar een 4-1 riante voorsprong, de wedstrijd leek gespeeld. Maar vier minuten voor het einde was het Koen die de achterstand verkleinde en even later zette Fons de aansluitingstreffer op het scorebord. Het werd alsnog een echte bekerwedstrijd en de Ommenaren kregen het nog even benauwd. Met nog twee minuten op de klok kregen we nog een kansje en in de allerlaatste seconden nog een beste pegel van Fons op het vijandelijke doel, maar helaas.

Eerst volgende wedstrijd woensdag 13 september 21.00 uur in De Meet tegen SCD 2.