Lutten 1 – Bruchterveld 1 0-7 (0–2)

Woensdag 20 april 2015
21.00 uur Sporthal ’t Noorderslag in Slagharen.
Scheidsrechter: dhr. N. Halitovic.

Scoreverloop: 10e Martin (0-1), 13e Henri (0-2) 26e min. Martin (0-3), 35e en 40e min Henri (0-5), 45e min Martin (0-6), 47e min Henri (0-7).

Spelers Bruchterveld:
Wouter Huisjes (doel), Henri Eggengoor, Tinus Valkman, , Martin Otter, Harro Potgieter, Gert Nijeboer
Leiders: Bernard Geertman en Wim Otten
Afwezig: Harry Bolks, Marcel Rolfes en Klaas Pullen.
Bruchterveld zaal 1 gaat voor de 3e plaats.

Met de goede vorm van de laatste weken gingen we vol vertrouwen richting sporthal ’t Noorderslag in Slagharen waar we het opnemen tegen Lutten 1.
Lutten 1 staat op dit moment op 8e plaats en Bruchterveld 1 op de 3e, de plaatsen 3 t/m 7 staan dicht bij elkaar dus winst is noodzakelijk om onze goede positie te behouden.
Wouter Huisjes is van de partij om ons doel te verdedigen verder moeten we het doen met 5 veld(zaal)spelers.

De wedstrijd ging wat onrustig van start, dit kwam mede door het vroege en felle storen van Lutten, echter op de momenten dat Lutten aan de bal was kwam er niet veel dreigends uit.
Bruchterveld kwam langzaam wat beter in de wedstrijd en we kregen ook meer kansen, dit resulteerde in een voorsprong van 0-1 door Martin in de 10e minuut niet lang daarna scoorde Henri de 0-2.
Lutten was duidelijk niet tevreden met hun spel en probeerde met veel inzet de achterstand recht te zetten maar onze verdediging gaf geen krimp en als ze er eens doorheen kwamen dan was Wouter een betrouwbare sluitpost.

We gingen de rust in met de stand 0-2 en we zagen aan de koppies van de spelers van Lutten dat ze in de 2e helft de achterstand wouden rechtzetten, na de aftrap hoorden we kreten als “zet vast” en “jagen” maar de hoop van Lutten was snel verdwenen want na een lop van Henri kwam Martin vrij voor de keeper.
Je zag dat Martin een verwoestend schot in gedachten had en de keeper van Lutten stond al klaar om het schot te pareren, maar gelukkig raakte Martin de bal niet goed en de keeper stond hierdoor verkeerd opgesteld waardoor de bal langzaam rollend de doellijn passeerde.

Vlak na de 0-3 sloeg het noodlot toe bij Harro, bij een duel waarbij hij probeerde de bal aan de zijlijn binnen te houden verzwikte hij zijn enkel.
Met hevige pijn en onder begeleiding van de voltallige teamleiding verliet Harro het speelveld.
Zonder wisselspeler en zonder leiding vanaf de zijkant hebben wij de wedstrijd voortgezet, Jeannette hield aan de zijlijn voor ons de stand bij.

Lutten gaf zich nog niet gewonnen en stortte zich op de aanval en dat was precies waar wij ons kans schoon zagen om met regelmaat uit te breken, er ontstond meer ruimte voor onze aanvallen en waren ook met z’n allen snel terug om het achterin dicht te houden, deze tactiek leverden ons nog 4 goals op, 3 van Henri en 1 van Martin.
Uiteindelijk hebben we de wedstrijd gewonnen met 0-7.

In de kleedkamer aangekomen zagen we Harro zitten met koelelementen om zijn enkel, de pijn was al wat minder geworden en de verdikking van zijn enkel was duidelijk zichtbaar.
Direct na de wedstrijd is Harro naar huis gebracht door teamleden.
De gebruikelijke wedstrijdanalyse onder het genot van een koel drankje kon door deze gebeurtenis niet plaatsvinden, welk effect dit heeft op de volgende wedstrijd moeten we afwachten.

We gaan voor plaats 3 en moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen, maar deze zijn door de KNVB nog niet ingepland.