Lutten 1 – Bruchterveld 1  6-8 (3-4)

Woensdag 5 oktober

21.00 uur Noorderslag Slagharen

Scheidsrechter: Nermin Halitovic uit Deventer

Scoreverloop: 5e min Martin Otter 0-1, 7e Henri Eggengoor 0-2, 12e min 1-2, 19e min  2-2, 22e min 3-2, 24e Henri Eggengoor 3-3, 24e min Martin Otter 3-4 34e minuut Gert 3-5, 37e min 4-5, 41e min Henri Eggengoor 4-6, 42e min Harold Muis 4-7, en 43e min Henri Eggengoor 4-8, 47e min 5-8 en 50e min 6-8.

Spelers: Bernard (doel), Tinus, Gert, Martin, Harry, Harold en Henri

Coaches:  Wim Otten, Klaas Pullen en Jeanet Valkman

Het motto van het zaalteam lijkt dit jaar te worden, als je maar vaker scoort dan de tegenstander win je elke wedstrijd. Want net als in de eerste wedstrijd werd ook in deze wedstrijd door beide teams regelmatig het net gevonden. Maar ook deze keer verlieten we uiteindelijk met een overwinning het veld. Tot de rust een gelijk opgaande strijd me een ruststand in ons voordeel van 3-4. Na de rust leken we definitief afstand te nemen toen Gert de 3-5 binnenschoot. Echter de scheidsrechter kende een zeer discutabele penalty toe waardoor Lutten weer terug kwam tot 4-5. Enkele minuten later was er even een doelpuntenfestijn van onze kant waardoor we uitliepen naar een comfortabele 4-8 voorsprong. Uiteindelijk kwam deze wel goed van pas want op het eind verkeek de altijd goed kepende Bernard zich op een “zwabberbal” van Lutten en werkte in de laatste seconden nog een bal in eigen goal zonder dit zelf te beseffen.

Doelpunten: Harold 1, Gert 1, Martin 4 en Henri 2…. Herstel Martin 2 en Henri 4.

De 3e helft verloren we van Lutten maar werd wel goed besteed want de datum voor de kerstborrel is weer bekend n.l. 29 december 2016. Om 21.11 uur verzamelen we ons bij het NS station te Hardenberg. Ook weet Harold nu dat Reefman de buurman van Henk Fahner is. Hij weet alleen nog niet wie Henk Fahner is.