Bruchterveld 1 – ZVO/ De Herberg 5 6-6 (2-3)
Woensdag 1 februari
19.00 uur de Meet in Hardenberg
Scheidsrechter: L. Meenen uit Slagharen

Spelers: Marcel (doel), Tinus, Gert, Tim, Henri, Harold
Coach: Bernhard Geertman, Harry Bolks, Martin Otter

Scoreverloop: 3e min Harold Muis 1-0, 5e min Henri Eggengoor 2-0, 7e min 2-1, 10e min 2-2, 12e min 2-3, 31e min 2-4, 33e min Henri Eggengoor 3-4, 34e min Henri Eggengoor 4-4, 35e min 4-5, 37e min Harold Muis 5-5, 48e min Henri Eggengoor 6-5, 49e min 6-6

Vanavond mochten we aantreden tegen ZVO/De Herberg 5. Een uiterst sportieve ploeg, waartegen we eerder dit seizoen al bewezen uitermate gewaagd te zijn aan elkaar. Zo bleek ook weer vanavond!
De eerste wedstrijd van dit seizoen eindigde in een 10-11 overwinning en ook deze keer bleef het tot het einde toe spannend. Door blessures op het keepersvlak werd er last-minute besloten dat één van de spelers zou moeten keepen vanavond. Marcel ‘van der Sar’ pakte letterlijk en figuurlijk de handschoen op en bewees vanavond meermalen een ‘reddende’ engel te zijn! Marcel, chapeau! We begonnen voorspoedig aan de wedstrijd, de meevoetballende keeper van de tegenstander stond veelvuldig op onze helft om gevaar te stichten. In dit geval gevaar aan eigen zijde, want na goed druk zetten van onze kant dwongen we de tegenstander tot een fout in de opbouw. Een snelle counter en doelpunt van Harold waren het gevolgd (1-0). Toen Henri twee minuten later 2-0 maakte konden we binnen zeven minuten al een mooie voorsprong op het scorebord zien verschijnen. Helaas kwam ZVO voor rust toch nog terug op gelijke hoogte en maakten ze zelfs de 2-3 nog voor rust. Toch bleven we in de tweede helft gediscplineerd spelen in onze organisatie en wist de keeper van ZVO meermaals een (verdiende) treffer van ons te voorkomen. Des te vervelender dat we zelfs op een 2-4 achterstand kwamen. Ook ZVO speelde vanavond goed en met veel beweging probeerden ook zij het gaatje te vinden om bij ons te scoren. Zo was deze wedstrijd nooit saai.
Gelukkig viel het daarna toch onze kant op, want binnen twee minuten scoorde Henri de 3-4 en 4-4 en ging het de goede kant op voor ons.
We kwamen nog wel even op achterstand, na een afstandschot (4-5), maar bleven goed doorgaan en dit werd beloond met goals voor Harold (5-5) en Henri (6-5) omdat we in de laatste minuten de tegenstander goed onder druk zetten en als team streden voor elke bal.
Met nog twee minuten te gaan leek de overwinning, net als eerder dit seizoen, onze kant op te vallen. Helaas, je voelt het al aan komen en de oplettende lezer heeft het al gezien, kwam ZVO toch nog terug tot 6-6 in de allerlaatste minuut. Erg jammer, maar niet onverdiend! We hebben er samen met ZVO/De Herberg en de scheidsrechter een mooie en sportieve wedstrijd van gemaakt en zo konden we na de wedstrijd met z’n allen genieten van een wel verdiend biertje. Maandagavond mogen we alwéér aantreden in Gramsbergen tegen de koploper Gramsbergen 6. Vorige keer verloren we met 15-6 dus we mogen onze borst natmaken. Een vak vol Bruchterveld publiek kan daarom geen kwaad!! Jullie zijn uitgenodigd om 21.00 uur in de Binder voor deze kraker.