Bruchterveld 1 – HHC 12 7 – 6 (5 – 2)
woensdag 1 maart 22.00 uur De Meet
scheidsrechter: Evert v’t Holt

Spelers: Bernard Geertman (doel), Gert Nijeboer, Henri Eggengoor, Marcel Rolfes, Gerwin Stegeman en Jan Pullen.
Coach: Klaas en Tinus

Scoreverloop: 4e min Henri 1-0, 5e min Henri 2-0, 5e min HHC 2-1, 12 e min Henri 3-1, 15e min Henri 4-1, 21e min HHC 4-2, 25e min Gerwin 5-2, 34e min Henri 6-2, 37e min HHC 6-3, 39e min Henri 7-3, 40e min, 41e min en 44e min scoorde HHC.

Maar liefst 6 van de tien vaste spelers in het lappenmand, een van de zes spelers is Martin Otter die onlangs een meniscus operatie heeft moeten ondergaan, zoals er nu naar uit ziet verloopt de herstel voorspoedig. Martin beterschap! Dus voor de leider was het een hele klus om een team bij elkaar te krijgen wat uiteindelijk toch is gelukt.
Wij moetsen aantreden tegen de rode lantaarndrager HHC 12 die nog geen punt had verzameld. Henri bezorgde ons een uitstekende start met een mooi schot in de bovenhoek en daarna liet hij in een tijdbestek van 10 minuten het net nog drie keer wapperen. Op slag van rust bracht Gerwin na een goede pass van Gert de 5-2 wisselstand op het bord. Tweede helft was eigenlijk het aanzien niet waard, de eerste 11 minuten werd er ook niet gescoord. In de 32e minuut kreeg HHC terecht een strafschop toegewezen door de goed leidende piep jonge scheidsrechter Evert v’t Holt. Echter de strafschop werd naast geschoten. In de hervatting wisten wij weer te scoren en meteen daarna kwam HHC door slecht verdedigen van onze kant weer terug tot 6-3. Vervolgens bracht Henri met een knappe individuele actie de stand op 7-3. Met nog tien minuten te spelen leek er ondanks het slechte spel nog geen vuiltje aan de lucht. Wij bleven te aanvallend spelen en vergaten te verdedigen en daar wist HHC dankbaar gebruik van te maken en zo wisten hun nog drie keer te scoren. Zo kende deze pot nog een zeer spannende slotfase. De jonkies van HHC gemiddelde leeftijd ong 19 jaar beschouwde deze uitslag als een overwinning die ze na afloop in de kleedkamer en in de kantine onder genot van een colaatje luid vierden. Wij dronken een biertje om de wedstrijd maar snel te vergeten. Eerst volgende wedstrijd is op woensdag 22 maart om 22.00 uur in de Meet tegen Hardenberg’85 2. Na afloop zowel voor de supporters als de spelers onbeperkt kippenvleugeltjes eten en wordt verzorgd door niemand anders dan Klaas. Tot dan!