Bruchterveld 1 – Gramsbergen 5 (2 – 2) 4 – 2

Woensdag 15 november 2017
21.00uur in Sporthal De Meet
Scheidsrechter: N. Halitovic

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Harold Muis, Gerjon Otten, Martin Otter, Harry Bolks, Tim van der Veen, Gerwin Stegeman en Gert Nijeboer.

Coach: Bernard Geertman en Wim Otten.

Scoreverloop: 6e min 0-1, 8e min 1-1 (Martin), 19e min 1-2 (e.d. Tim), 24e min 2-2 (Gerwin), 44e min 3-2 (Harold), 46e min 4-2 (Harold).

Zaalteam blijft ongeslagen in de competitie.

Op woensdag 15 november mocht het sterrenensemble van zaal 1 aantreden tegen Gramsbergen 5. Om 21.06 uur floot N. Halitovic uit Deventer voor de eerste keer deze avond op zijn fluit. Bruchterveld begon sterk aan de wedstrijd, maar wist uit een aantal goede mogelijkheden niet te scoren. Vaak lag de grote neef van Bernard in de weg of miste het schot precisie. Uit een snel uitgevoerde counter wist Gramsbergen echter wel te scoren. Gelukkig voor ons wist Martin de score al snel weer recht te trekken. In de 19e minuut wist Bruchterveld weer het net te vinden….zij het wel aan de verkeerde kant. Doormiddel van een strakke voorzet wist de nummer 9 van Gramsbergen Tim te bereiken die de bal keurig achter Wouter deponeerde! En zo stonden we dus weer tegen een achterstand aan te kijken. Na nog wat mogelijkheden over en weer gaf de goed leidende leidsman aan dat er nog “éénnuh minoet” te spelen was in deze 1e helft. In die laatste minuut wist Gerwin met een bekeken bal de 2-2 op het scorebord te zetten. Na het wisselen van helft, was het spelbeeld eigenlijk hetzelfde als in de eerste helft. Bruchterveld probeerde de bal snel rond te laten gaan om zo tot kansen te komen. Dit bleek niet altijd even makkelijk. Ook deelde Gramsbergen af en toe een speldenprik uit. Bij balverlies op ons middenveld wist Gramsbergen er met 3 man uit te komen. Gelukkig doorzag onze nestor Harry de opzet van de aanval en wist de bal knap te onderscheppen. De mooiste actie van de wedstrijd kwam van Gerwin. Op sublieme wijze wist hij op de achterlijn, 2 man het bekende bos in te sturen. Met nog een schijntrap als toegift wist hij ook de keeper achter die andere 2 aan te sturen. Alleen miste zijn lob de waardering van deze actie en wipte hij de bal niet alleen over de liggende keeper, maar ook over de lat. Even later wist Harold wel het doel te vinden. Martin wist de bal vanaf de achterlijn terug te leggen op de inkomende Harold die de bal keurig binnen schoot. 2 minuten later maakte deze zelfde Harold een einde aan alle illusies van Gramsbergen door de bal snoei hard boven in het dak van de goal te werken. Bruchterveld wist de wedstrijd verder vakkundig uit te spelen. Zo zaten wij om 22.15 uur aan onze welverdiende pils met weer 3 punten in de pocket en haalden we ook nog de Facebookpagina van sportcafé De Meet. Volgende week dinsdag speelt het zaal team om 19.30 uur in de Slag tegen HHC 9.