Bergentheim 1 – Bruchterveld 1, 4-7 (4-2)
3e klasse
Woensdag 30 Maart 2022
Sporthal Möllinckslag te Bergentheim
Scheidsrechter: Dhr. M. Söner

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Henri Eggengoor, Arno Godeke, Max Smit, Gerjon Otten, Martin Otter (A) en Koen Otten

Scoreverloop:

1-0:​3e min, 2-0:​9e min, 2-1:​15e min. Max, 3-1:17e min,
3-2:​21e min. Martin, 4-2:​25e min, 4-3:​28e min.​Henri
4-4:​29e min.​Gerjon, 4-5:​34e min. Martin
4-6:​36e min. Max, 4-7:​44e min. Gerjon

Als ware het een Europees programma, met deze week alweer de tweede wedstrijd op het programma. Het lijkt erop dat de aangewezen stukjesschrijver van de eerste wedstrijd wat moeite heeft met deze snelle opvolging van wedstrijden, maar dat ter zijde.

Na reeds 3 punten te hebben binnen geharkt afgelopen maandag, stond nu de derby tegen Bergentheim 1 op het programma. Een ploeg die wat moeite heeft met het behalen van punten, getuige de laatste plaats op de ranglijst. Echter leek dit ook wel bij ons tussen de oren te zitten, want we startten bijzonder slecht aan de wedstrijd. We acteerden tam en Bergentheim was bijzonder gretig en doelgericht. Aan het publiek kan dit niet gelegen hebben, want deze was in grote getale aanwezig en nogal op de hand van de uitspelende ploeg! We keken dan ook al snel tegen een verdiende 2-0 achterstand aan, waarbij Wouter ook nog een aantal kansen onschadelijk maakte. Na een kwartiertje bracht onze gastspeler Max (waarvoor dank!) ons terug in de wedstrijd door fraai de aansluitingstreffer in de kruising te schieten na een mooie individuele actie. Daarna weer wat sloaperigheid aan onze kant en de marge was weer twee. Het lukte ons niet om tijdens de eerste helft uit een ander vaatje te tappen en zodoende scoorden we beide nog 1 keer en gingen we met een 4-2 achterstand de rust in.

In de rust bespraken we dat er toch iets meer moest gaan gebeuren. Deze woorden zetten we kracht bij door snel na rust de aansluitingstreffer en de gelijkmaker te noteren. Twee goede goals door Henri en Gerjon. Bergentheim raakte steeds verder vermoeid, dit moest omgezet worden in een overwinning. En zo geschiedde! Door goed uitgespeeld goals van Martin, Max en Gerjon liepen we uit naar een uiteindelijk ruime zege en de tweede driepunter van deze week.

Zo ruim over de helft van de competitie staan we op een keurige 4e plaats. Echter is er nogal een verschil in het aantal gespeelde wedstrijden per team. Al met al doen we goed mee in de subtop van de 3e klasse en kijken we uit naar het restant! Volgende week woensdag 6 april thuis (De Slag) tegen Gramsbergen 2 om 19.30, komt allen!