Bruchterveld 1 – Hardenberg 85 2 4-4 (1–1)

Woensdag 22 maart 2017.
22.00 uur De Meet Hardenberg.
Scheidsrechter: Holitvic uit Deventer.

Scoreverloop: 15e min. (0-1), 21e min. Tim (1-1), 30e min. Henri (2-1), Harold 36e min. (3-1), 37e min. (3-2), 44e min. (3-3), Henry 45e min. (4-3), 47e min. (4-4).

Spelers Bruchterveld:
Wouter Huisjes (doel), Henri Eggengoor, Tinus Valkman, Gert Nijeboer, Harold Muis, Tim v/d Veen, Marcel Rolfes.
Leiders: Wim Otten en Bernard Geertman.
Afwezig door blessures Martin Otter en Klaas Pullen.
Video en film: Harry Bolks. (heeft ook een blessure)

Mooie wedstrijd voor het publiek.

Deze avond stond er een interessante wedstrijd op het programma. Hardenberg 85-2 staat 2 punten boven ons met een gelijk aantal wedstrijden, bij winst zullen we ze dus passeren op de ranglijst.
Ondanks het blessureleed binnen ons team, maar met dank aan onze trouwe oproepspelers zijn we in staat om een strijdbaar team op te stellen.Vooraf had de scheidsrechter nog een belangrijke mededeling “als ik niet fluit, moet je gewoon doorspelen”. Zoals verwacht waren de teams aardig in evenwicht en was het aftasten waar de mogelijkheden lagen voor een doelpunt, beide doelverdedigers konden de kansen die er kwamen goed pareren.Het duurde voor zaalvoetbal begrippen aardig lang voordat het eerste doelpunt viel, in de 15 minuut kwamen we op achterstand. Niet lang daarna wist Tim de keeper van de tegenstander met een schuiver laag in de hoek te passeren, een 1-1 ruststand. De tweede helft kwam Bruchterveld goed uit de startblokken en dat resulteerde in de 5e minuut tot een treffer van Henry. In deze fase van de wedstrijd kregen we meer grip op de tegenstander. Gert kreeg een kleine kans maar kon de keeper niet omspelen maar was wel in staat de bal te behouden en met een uiterste krachtinspanning wist hij de bal voor de voeten van Harold te spelen en hij wist de bal zonder veel problemen in het doel plaatsen. Helaas voor ons wist te Hardenberg 85 zich snel te herpakken maakte gelijk weer de aansluittreffer. De voorsprong was voor ons nu heilig en er werd fanantiek verdedigd, helaas in het heetst van de strijd verzuimden we de linker flank goed af te dekken, hier nam de tegenstander dankbaar gebruik van en scoorde, de stand was weer gelijk. Direct daaropvolgend wist Henry met een mooi schot de bal hard boven in de hoek van het doel van de tegenstander te plaatsen, met nog 5 minuten te spelen bloeide de hoop op een nipte overwinning. Hardenberg was echter niet van plan om zonder punten te blijven en drong meerdere malen aan en helaas voor ons wisten ze met een onhoudbaar schot boven in de hoek van het doel de stand weer gelijk te trekken. Het venijn zat in de staart van de wedstrijd, beide team roken de overwinning van deze wedstrijd en het werd nog erg spannend, gelukkig wist Wouter in de laatste minuut nog een schot van dichtbij tegen te houden. Uiteindelijk was iedereen het er over eens dat het een mooie wedstrijd was met een terechte eindstand van 4-4.

HHC Hardenberg 9 – Bruchterveld 4 – 8 ( 1- 4)
woensdag 29 maart 22.00 uur De Meet
scheidsrechter: Richard Hultink
Spelers: Bernard Geertman (doel), Gert Nijeboer, Henri Eggengoor, Marcel Rolfes, Gerwin Stegeman, Harold Muis en Tinus Valkman
Coach: Klaas en Harry (foto’s)
Scoreverloop: 10e min HHC 1-0, 11e min Henri 1-1, 14e min Gerwin 1-2, 22e min Henri 1-3, 23e min Henri 1-4, 34e min HHC 2-4, 36e min Gert 2-5, 41e min Henri 2-6, 43e min HHC 3-6, 44e min Henri 3-7, 45e min Henri 3-8 en 45e min HHC 4-8.
Klaas had weer een strakke kleuren wisselschema gemaakt waar Harold behoorlijk van onder de indruk was. Bij winst stond ons een culinare verrassing te wachten. Beide ploegen begonnen rustig gecontroleerd aan de wedstrijd, een heel verschil met de wedstrijd die voor ons aan plaats vond daar werden de muren bijna uitgelopen. Halverwege tweede helft wist HHC de score te openen maar lang kon de oranjehemden hier niet van genieten want nog geen minuut later zette Henri de gelijkmaker op het bord. Via doelpunten van Gerwin en Henri gingen wij bij een mooie stand van 4-1 wisselen van speelhelft. HHC had beging van de tweede helft het beter van spel en kreeg aantal kansen waaruit 1 keer werd gescoord. Daarna kreeg HHC een dot van een kans maar gelukkig werd deze niet benut. Dan is het toch even billen knijpen want een aansluitingstreffer zou alles nog op z’n kop zetten. Gelukkig liepen wij paar minuten later via de voet van Gert uit naar een 5-2 voorsprong. Daarna konden wij de wedstrijd gecontroleerd uitspelen en via paar mooie doelpunten van Henri eindigde deze sportieve wedstrijd in een 8-4 overwinning. Klaas bedankt voor de heerlijke kippenvleugeltjes zelfs Henri legde hiervoor zijn veegmachine even aan de kant.