Na het verlies in de beker was het voor zaal 1 eindelijk tijd om te starten in de competitie. Waar voor sommige andere teams de teller al op 4 wedstrijden staat, waren was zaal 1 nog niet in actie geweest.

De wedstrijd werd maandag 12 oktober om 21:30 tegen Voorwaarts 1 in Sporthal Kloampe gespeeld. De spelers zijn gelijk aan de voorgaande wedstrijd: Wouter, Arno, Bas, Koen, Martin, Gerjon, Henri en Jarno.

In het eerste kwartier ging het gelijk op en golfde de wedstrijd heen en weer. Na 17 minuten was het raak, Martin vond het gaatje en plaatste de bal in de linkerbovenhoek. Van de voorsprong kon Zaal 1 niet lang genieten, want 2 minuten later lag de bal achter Wouter in het net. De Voorwaarts speler poeierde de bal vanaf de zijlijn in de verre hoek. In het restant van de eerste helft blijft het een open wedstrijd met kansen voor beide partijen, echter werd geen van de kansen omgezet in een goal. Daarmee was 1-1 de ruststand.

Na rust werd er aangedrongen door Zaal 1, wat leidde tot kansen voor de Tricolores en op counters van Voorwaarts. Opvallend is dan ook dat er uiteindelijk vanuit een counter knap gescoord door Henri, 1-2. Met nog 15 minuten op de klok ging Voorwaarts 1 doen wat de naam al zegt, veel druk naar voren geven. Helaas werd er onder de druk bezweken en incasseert Zaal 1 binnen 2 minuten 2 tegendoelpunten. Met nog 5 minuten op de klok zijn de rollen volledig omgedraaid. Er werd in de laatste 5 minuten veel aangevallen door de Tricolores, maar de keeper van Voorwaarts heeft met alle lichaamsdelen er wel een bal uitgehouden. Het lukte maar niet om de kansen om te zetten in de gelijkmaker. Tegelijkertijd krijgt Voorwaarts ook een aantal grote kansen, waar Wouter een aantal keer goed red. Al met al heeft het aanvallende spel niet meer tot doelpunten geleid. Eindstand 3-2 voor Voorwaarts. Een gelijk opgaande wedstrijd waar Voorwaarts de meest gelukkige van de twee was.

De volgende wedstrijd is in De Slag tegen Gramsbergen 4 op 27 oktober om 21:30