Bruchterveld zaal 1 – Gramsbergen zaal 4     5-3 (4-1)

Woensdag 27 oktober, 2130 uur in Sporthal de Slag te Hardenberg

Scheidsrechter F.A. Geerdink

Spelers: Wouter Huisjes, Koen Otten, Arno Godeke, Tim van der Veen,
Martin Otter, Henri Eggengoor en Bas Waterink,

Coaches: Wim Otten, Bernard Geertman en Klaas Pullen.

Scoreverloop: 2e min 1-0 (OG), 7e min 2-0 (HENRI), 10e min 3-0 (MARTIN), 15e min 4-0 (KOEN), 21e min 4-1. 18e min 5-1(MARTIN), 19e min 5-2 en 23e min 5-3.

Een slechte voorbereiding is het halve tenue! sokken niet in de tas? Nee sokken niet in de tas. 2110 uur even snel op en neer naar de Marslanden en onze ‘’road’’runner zou 2130 stipt weer terug zijn. Miepmiep daar waren de sokken en het geklaag over nauwe sokken leek heviger dan ooit te voren. Gelukkig speelden we de laatste wedstrijd van de avond en leek haasten overbodig. Was de tegenstander hierdoor misschien in slaap gesukkeld of wellicht kwam het door het tijdstip want Bruchterveld schoot uit de startblokken. Precies op het kwartier stond het al 4-0 in ons voordeel. De 1-0 viel al snel door enorme pressing van onze voorsten. Het ging allemaal net wat te snel voor de Gramsbergernaar en hij zag geen andere oplossing om de bal in eigen doel te schieten om zo onder druk vandaan te komen. Hierna bouwden we ook vrij eenvoudig uit naar een 2, 3 en 4-0 voorsprong mede door het spelletje inzak en countervoetbal. Gramsbergen deelde hier en daar wel wat speldenprikken uit maar onze doelman wist tot de 20e minuut telkens kordaat op te treden. In de 21e minuut werd deze dan toch voor de eerste keer gepasseerd, 4-1 met rust.

In de 2e helft een iets moeizamer spelbeeld. Gramsbergen gaf niet op en kwam wat beter in haar spel. Conditioneel leken we wat kwetsbaar, waarschijnlijk is het onregelmatige speelschema hiervan de oorzaak. Wederom kon onze doelman/verdediging een aantal schotjes tegenhouden en zo hielden we stand. De ruimtes werden groter en zelf kregen we ook een aantal opgelegde kansen. Het belangrijkste wat in de rust besproken was kwam ook zo uit. ‘’We moeten niet de 4-2 om de oren krijgen maar zelf de 5-1 maken’’. Pas in de 18e minuut van de 2e helft kwam de genadeklap voor Gramsbergen door een vlijmscherpe counter, 5-1. Althans, dit dachten we. Gramsbergen vond weer aansluiting binnen 4 minuten tot aan 5-3. Een belangrijke redding voorkwam nog de 5-4 en zo konden we onze eerste 3-punter van dit seizoen bijschrijven.

De volgende competitiewedstrijd vind plaats op Woensdag 3 November om 21:30 uur in de Slag tegen HHC 5.