HHC 11 – Bruchterveld 1  1-6 (0-2)

Woensdag 10 februari 2016

20.00 uur De Meet

Scheidsrechter: van Dam(Dalfsen)

Scoreverloop: 4e min Henri Eggengoor 0-1, 5e Henri Eggengoor 0-2, 28e min Gerco Brink 1-2, 35e min  Martin Otter 1-3, 36e minuut Harold Muis 1-4, 38e minuut Harold Muis 1-5 en 44e min Martin Otter 1-6.

Spelers: Bernard (doel), Tinus, Gert, Martin, Klaas, Harold en Henri
Coaches:  Wim Otten en Harry Bolks(op eigen verzoek)

Het is altijd weer afwachten hoe het zaalteam begint als je een tijdje niet hebt gevoetbald. De eerste tekenen waren goed want binnen 5 minuten had Henri al 2 keer het net gevonden. Coaches Wim en Harry begonnen al bang te worden dat ze aan 1 vel papier niet genoeg hadden om alle doelpunten te noteren. Deze angst was ongegrond want tot de rust werd er niet meer gescoord al hadden we wel de hele tijd goede controle over de wedstrijd. Toch begon een beetje de angst te ontstaan dat HHC de aansluitingstreffer zou scoren en daarmee de wedstrijd nog zou doen kantelen. Het eerste gebeurde wel, HHC scoorde, maar de wedstrijd kantelde gelukkig niet. Martin Otter beleefde een paar glorieuze minuten waarin hij eerst zelf via een prachtige uithaal scoorde.

Een minuut later bracht hij met een splijtende pass Harold in stelling die daardoor de 1-4 binnen kon tikken. Harold was een paar minuten later nogmaals doeltreffend, nu op aangeven van Henri. Henri was daarna zo zeker van de goede afloop dat hij zich zelfs met geel van het veld liet sturen. Hij had het bij het rechte eind want zelfs met drie veldspelers weet Martin nogmaals te scoren. Zo hebben Harold, Martin en Henri de goals mooi verdeeld. Na deze overwinning was er helaas nog geen Schrobbeler maar de nieuwe beheerder heeft gelijk crisisoverleg gehad met volleybalvereniging Kangaroe. Uiteindelijk kon hij na lang overleg mededelen dat de Schrobbeler alleen voor de  VV Bruchterveld terugkomt in het assortiment. Tot slot werden de nieuwe gehaktballen in het assortiment van “de Meet” op verzoek van het team nog even getest door  Bernard en Harry. Deze  Twentse gehaktbal kreeg van beide heren een 9 als eindcijfer.