Gramsbergen 6 – Bruchterveld 1  5 – 5  (2-2)
Woensdag 6 april 2016
21:00 uur in Sporthal De Binder te Gramsbergen
Scheidsrechter: dhr. A. Madarun uit Zwolle
Spelers: Bernard Geertman, Jan Pullen, Henri Eggengoor, Martin Otter, Tinus Valkman, Harro Potgieter en Gert Nijeboer
Coach: Harry Bolks
Scoreverloop: 10e min 1-0, 11e min 1-1 (Henri), 14e min 2-1, 23e min 2-2 (Martin), 30e min 2-3 (Gert), 35e min 3-3, 45e min 4-3, 45e min 4-4 (Henri), 47e min 4-5 (Henri), 47e min 5-5.
Voorafgaand aan deze wedstrijd is het wel interessant om de top van de ranglijst er bij te pakken:
Hardenberg 85   14-40
Gramsbergen      13-27
Bruchterveld       12-24
Mariënberg         13-23
Gezien de stand beloofd het een spannende wedstrijd te worden. Bij winst staan we gedeeltelijk op een 2e positie samen met onze opponent, Gramsbergen 6. Ons vorig treffen was 6 januari in sporthal De meet. Eindstand: 2-16 (!). We hadden dus zeker iets goed te maken. De basisopstelling was: Bernard, Gert, Tinus, Martin en Henri. De bank werd bezet door Jan en Harro. Een tegenstander met veelal jonge gedreven jongens zorgde in de openingsfase al voor een hoog tempo. Het balbezit was voor Gramsbergen zonder echt dreigend te zijn. Door geduldig af te wachten op een fout van onze tegenstander kwamen we er zo nu en dan uit. Een spelconcept waarin we de laatste tijd erg succesvol mee zijn. Gramsbergen probeerde het veelal van afstand. Dit leverde na 10 minuten de 1-0. Na een verdekt schot werd Bernard gepasseerd. Direct na de aftrap kwamen we al snel weer op gelijke hoogte.  Een goede aanval werd door Henri knap afgerond: 1-1. Gezien het spelbeeld waren we aan elkaar gewaagd. Echte grote kansen waren er niet te noteren. Beide verdedigingen gaven weinig weg. Van afstand probeerde Gramsbergen het maar weer eens en dat lukte: 2-1. De goed keepende Bernard pareerde daarna enkele keren een inzet met de voet, zodat de verliesmarge niet groter werd. Negen minuten later gaven we een goede reactie op deze achterstand. Door een mooie steekpass van de geslepen Henri maakt Martin de 2-2. Met deze tussenstand gingen we de rust in. De 2e helft was ‘engels’ te noemen. Het spelde golfde in hoog tempo op en neer en er waren kansen voor beide teams. Vijf minuten na rust scoorde Gert de 2-3. Hij ging goed mee naar voren en maakte van dichtbij onze eerste voorsprong van vanavond. Helaas konden we van deze voorsprong niet lang genieten, want zij maakte van afstand de 3-3. Door vermoeidheid van beide ploegen werd het in balbezit zo nu en dan slordig. Gramsbergen had meer de bal, maar de frivoliteit van de combinaties was veelal niet functioneel. Vanaf afstand dan maar weer: 4-3. Zo stonden we in de spannende slotfase toch weer achter. Een nieuwe tegentreffer zou funest zijn. Door als team karakter te tonen en te laten zien dat we niet voor niets 3e staan, maakte kort daarna Henri de gelijkmaker: 4-4. Henri ging vanaf de rechterkant naar binnen en schoot op passende wijze met links de bal tegen de touwen. De laatste vijf minuten braken aan. Gezien het spelbeeld was een gelijkspel misschien wel terecht, maar met de ranglijst in ons achterhoofd is een 2e positie ook zeer aantrekkelijk. Een overwinning zou ook zo maar kunnen. Jan Pullen die jarig was geweest, had het op zijn heupen en bediende met een prima pass Henri. Deze haalde uit en maakte de 4-5! Zou het dan toch? Deze mooie wedstrijd verdiende blijkbaar geen winnaar, want Gramsbergen kwam alsnog weer op gelijke hoogte. Kort na de voorsprong maakt de spits van Gramsbergen knap de 5-5, door in de kruising te schieten. Daarna had Martin nog een goede kans op de 5-6, maar hij schoot net naast het doel. De stipt, maar goed leidende scheidsrechter uit Zwolle floot af en zo eindigde deze mooie wedstrijd in 5-5. Het eerste gelijkspel voor ons was een feit. Al met al een resultaat waar we tevreden mee mogen zijn. Door een goede tactiek en inzet komen we een heel eind. Wie weet is dat een 2e plaats aan het eind van de competitie. Onze volgende wedstrijd spelen we woensdag 13 april om 19:00 uur tegen de aanstaande kampioen Hardenberg ’85 in sporthal de Beek. Dit onder leiding van scheidsrechter Frans van Lune uit Hoge Hexel.
Groet,
Harro