Zaalvoetbal Bruchterveld – Lutten
Woensdag 15 februari 2017
20:00 uur Sporthal De Meet
Scheidsrechter: J.J.A. Heemskerk uit Aalten

Scoreverloop: 4e min (0-1), 9e min (0-2), 11e min Henri (1-2), 15e min Tim (2-2), 18e min Henri (3-2), 26e min (3-3), 29e min Henri (4-3), 30e min Tim (5-3), 32e min Gert (6-3), 34e (6-4), 45e min Klaas (7-4) en 47e min (7-5)

Spelers: Wouter (doel), Tinus, Gert, Henri, Tim, Klaas en Marcel

Coaches: Wim, Bernard en Harry

Nadat we de competitie goed waren gestart met overwinningen op ZVO/De Herberg en de tegenstander van vanavond (Lutten), hadden we voor de kerstborrel een moeilijke periode en wisten we geen wedstrijden te winnen. Na 7 wedstrijden “maar” 6 punten. Gelukkig heeft het samenzijn weer goed uitgepakt (de kerstborrel voor dit jaar ook alvast weer gepland!!!) en hebben we de draad weer opgepakt en door overwinningen op SCD en Gramsbergen en een gelijkspel tegen ZVO/De Herberg ziet het er allemaal weer wat beter uit, 10 wedstrijden 13 punten. De tegenstander van vanavond, Lutten had er vooraf 2 meer, dus was er ons alles aan gelegen om de punten thuis te houden. Na de prachtige overwinning van de “jonkies en Gert” tegen Gramsbergen was het nu zaak om te laten zien dat we ook in staat zijn met de mix van oud en minder oud de punten te pakken.

In het begin leek het er niet op dat dit vanavond zou gebeuren. Lutten (met in het team ook Danny Kuiper die nog de finale van Protos had gespeeld) speelde beter en wist de voorwaartsen beter te bereiken dan dat wij dat konden. Na 9 minuten stond het dan ook 0-2. Toch kregen we meer grip op de wedstrijd en 9 minuten later stond het zo maar 3-2 voor ons. Eerst was het Henri die een strafschop verzilverde, daarna Tim die een goed genomen hoekschop mooi binnen schoot en even later was het opnieuw Henri die met een mooi schot de keeper verraste. Een scoreverloop die zo goed als gelijk was aan de uitwedstrijd alleen toen in het voordeel van Lutten (5e Martin 0-1, 7e Henri (0-2), 12e, 19e en 22e ineens 3-2 voor Lutten). Alleen wisten wij de uitwedstrijd uiteindelijk nog om te zetten in een 8-6 overwinning, dat zou Lutten vandaag niet lukken.

De rust werd ingegaan met een 3-2 voorsprong. Toch wist Lutten direct na rust de gelijkmaker te maken. De altijd maar doorgaande Jan Kuiper wist de bal keurig binnen te tikken 3-3. Ondanks deze snelle tegentreffer bleven we de bovenliggende partij en door doelpunten van Henri en Tim wisten kwamen we op een veilige voorsprong van 2 doelpunten. Dit leken er 3 te worden toen Henri en Gert alleen op de keeper aan konden gaan, maar een verkeerde eindpass leverde ook aan de andere kant een 100% kans op, waarbij de bal gelukkig voor ons via de binnenkant van de paal weer het veld insprong. Gert maakte met een mooie actie daarna toch de 6-3 en de wedstrijd leek gespeeld. Maar goed, het blijft zaalvoetbal en je weet maar nooit. Een verdekt afstandsschot leverde zo maar de 6-4 op en Lutten voelde dat er wellicht nog meer in zat. Helaas voor hun moest Danny Kuiper voor 2 minuten naar de kant voor commentaar op de leiding, van de overigens goed fluitende scheids, en Klaas wist in die tijd de 7-4 binnen te schieten. Vlak voor tijd kreeg ook Lutten nog een strafschop te benutten en zo werd de eindstand 7-5.

Opnieuw een overwinning en 10 punten uit de laatste 4 wedstrijden. Inmiddels staan we 8e, maar het verschil met nummer 3 lijkt groot ,7 punten maar ZVO heeft al wel 3 wedstrijden meer gespeeld. Overigens als ZVO uitgespeeld is op 12 april spelen wij nog 4 wedstrijden, ook dat is zaalvoetbal.
Volgende week zijn we vrij, op 01 maart spelen we om 22:00 uur opnieuw in De Meet tegen HHC 12.