SCD 2 – Bruchterveld 1 ​1 – 8
Woensdag 5 april 2017
21:00 uur in Sporthal De Balk (Balkbrug)
Scheidsrechter: dhr. Roelofs (Raalte)
Spelers: Bernard Geertman (doel), Harold Muis, Klaas Pullen, Gerjon Otten, Tim v/d Veen, Henri Eggengoor en Gert Nijeboer
Leider: Harry Bolks
Scoreverloop: 9e min 1-0, 11e min 1-1 (Henri), 21e min 1-2 (Tim), 24e min 1-3 (Harold), 25e min 1-4 (Henri), 28e min 1-5 (Henri), 34e min 1-6 (e.d.), 38e min 1-7 (Klaas), 41e min 1-8 (Henri)
Met een waslijst aan afwezigen vanwege werk en blessures moesten wij het opnemen tegen rode lantaarndrager SCD 2. Op papier een makkie, maar we waren gewaarschuwd, de thuiswedstrijd hadden we nipt met 5-4 gewonnen. Gelukkig konden we een beroep doen op de oproepspelers Tim en Gerjon.
We begonnen erg matig aan de wedstrijd. SCD was zeker niet minder in de beginfase en wist zelfs verrassend op voorsprong te komen na knullig balverlies. We werden hierdoor ruw wakker geschud en kwamen vrij snel langszij door een mooi uitgespeelde aanval die afgerond werd door Henri. Daarna ging er veel mis bij SCD. Eerst viel de keeper uit na een vrij ernstige enkelblessure. Vervolgens verliet een speler zomaar het veld vanwege oververmoeidheid en wisselspelers waren niet direct te vinden, dus ze speelden 5 minuten met een man minder. Vreemd, zo hoog lag het tempo ook niet. Wat moet je hiermee? Tja gewoon gaan voetballen en dat deden we. We liepen via mooie aanvallen uit naar een 1-3 voorsprong door goals van Tim en Harold. Henri maakte voor rust de 1-4 en direct erna de 1-5. SCD kwam er helemaal niet meer aan te pas. Het werd 1-6 door een eigen doelpunt en vervolgens knalde Klaas de bal hoog in de kruising. De beelden zijn op de te vragen bij zoon Frank. Het slotakkoord was voor Henri, die de achtste goal binnen werkte. De winst van 1-8 had rustig dik in de dubbele cijfers uit kunnen vallen als we iets scherper waren geweest, maar 3 punten zijn 3 punten.
Gelukkig was de kantine van “De Balk” deze keer wel open en konden we rustig nagenieten met een biertje en Feyenoord de Eagles zien verpletteren. Niet dat wij voor het kampioenschap gaan, maar wij hebben dit jaar nog niet verloren en dat is een eervolle vermelding waard. Jammer dat wij geen periodekampioenen kennen, want anders …????