Gramsbergen zaal 6 – Bruchterveld zaal 1 1-5 (0-0)
Maandag 6 februari 2017
21:00 uur De Binder in Gramsbergen
Scheidsrechter: B. Looms uit Almelo

Spelers: Wouter (doel), Gert, Gerjon, Gerwin, Tim, Harold en Henri
Coaches: Klaas, Wim, Bernard, Harry, Marcel en Tinus!

Scoreverloop: 31e min. 1-0, 35e min. 1-1 Tim, 38e min. 1-2 Henri, 43e min. 1-3 Harold, 45e min. 1-4 Gerjon en 46e min. 1-5 Gert

Maandagavond moesten we aantreden tegen lijstaanvoerder Gramsbergen 6, in onze klasse een bijzonder goede ploeg. De thuiswedstrijd hadden ze ons met 15-6 al flink klop gegeven en ook hun laatste uitslagen (16-0 en 11-1) boezemden ontzag in. Coach Bernard houdt echter niet zo van verliezen en had een uitgekookt plan om onze tegenstander te verrassen. Speciaal voor deze wedstrijd had hij alle “jeugdige” spelers opgetrommeld, om zo eens flink de degens te kruisen. De oudere garde (zes in getal) nam plaats op de bank, om vanaf de zijlijn een en ander in goede banen te leiden. Vanaf het eerste fluitsignaal werd er onmiddellijk gespeeld in de hoogste versnelling. Het spel verplaatste zich in razend tempo van de ene naar de andere kant van de sporthal. We konden Grambergen in de eerste helft op zich best aardig in toom houden en de beste mogelijkheden waren zelfs voor ons. Sterker nog we kregen een aantal dotten van kansen, maar wisten de bal niet tegen de touwen te werken. Hierdoor stond het halverwege nog steeds 0-0.
De tweede helft van hetzelfde laken een pak. We moesten vol aan de bak om Gramsbergen van het lijf te houden. Toen de organisatie even niet klopte toonden ze direct hun klasse. Een flinke streep in de bovenhoek liet Wouter kansloos. We gaven ons echter niet zomaar gewonnen en vier minuten later noteerde Tim de gelijkmaker na een schitterende combinatie. In de 38e minuut schoot Henri ons vanuit een lastige hoek zelfs op voorsprong. Enige irritatie maakte zich inmiddels meester van onze opponent. Harold zorgde vervolgens voor een prettige marge door de 1-3 binnen te prikken. Gramsbergen zag zich nu zelfs genoodzaakt om de keeper ook als veldspeler te gaan gebruiken. Het bleek dat ze dit niet zo goed beheersten en Gerjon en Gert wisten beide na een balonderschepping vanaf eigen helft te scoren, resultaat 1-4 en 1-5. De doelman nam met de staart tussen de benen maar weer plaats in zijn hok, maar de wedstrijd was hiermee wel gespeeld. De laatste minuten van deze zware pot speelden we rustig uit en zo zorgden we toch wel voor een daverende verrassing. De overwinning was uiteindelijk trouwens wel terecht en zo smaakte het biertje in de derde helft extra lekker!! Goed plan Bernard!